מערכת הביטחון הציגה בממשלה את התכנית המלאה למעבר צה"ל דרומה

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "אמ"ן הוא נכס לאומי והעברתו דרומה היא פרויקט לאומי. על הממשלה כולה להתגייס להצלחת הפרויקט"

תכנית התמריצים של מערכת הביטחון לעידוד מעבר אנשי הקבע לנגב כוללת, בין השאר:  רכבת ישירה לקריית המודיעין, פתרונות דיור אטרקטיביים ומענקים לשימור ההון האנושי. לאור חשיבות הנושא, ראש הממשלה החליט להמשיך את הדיון גם בישיבת הממשלה הבאה

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם וסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, הציגו היום (א') בממשלה את התכנית המלאה להעברת יחידות צה"ל לנגב. הסקירה נפתחה בהעברת קריית ההדרכה (עיר הבה"דים) לצומת הנגב, שהושלמה בשנה האחרונה וכבר הביאה לפיתוח כלכלי וחברתי נרחב. השר ליברמן ובכירי מערכת הביטחון סקרו בפני השרים את סטטוס שני הפרויקטים המרכזיים הבאים: המכרז להקמת קריית התקשוב שעומד בפני בחירת זוכה והמכרז להקמת קריית המודיעין, שצפוי להתפרסם בתחילת שנת 2018.

"צה"ל כבר בדרום ואנחנו נחושים לקדם בכל הכוח את העברת אגף המודיעין ואגף התקשוב, שיביאו את השינוי האמיתי ואת חזונו של בן-גוריו לנגב", אמר שר הביטחון ליברמן בדיון. "אמ"ן הוא נכס לאומי והעברתו דרומה היא פרויקט לאומי. בכוונתנו להעביר את רוב משרתי אמ"ן מאזור המרכז דרומה. זה יהיה הישג בקנה מידה לאומי, אבל מדובר באתגר לא פשוט. כבר כיום מערכת הביטחון נלחמת להשאיר בשירות את המוחות המבריקים של אמ"ן, אל מול ההצעות המפתות שמחכות להם בשוק הפרטי. על הממשלה כולה להתגייס כדי לשמר את הקטר הטכנולוגי העיקרי של תעשיית ההייטק הישראלית. יש לסכם כבר כעת חבילת תמריצים רחבה בתחומי התחבורה, הדיור, החינוך ועוד". שר הביטחון ציין בדבריו, כי בקריית ההדרכה של צה"ל בנגב מועסקים, כבר כיום, כ-700 אזרחים מהדרום, כמחציתם תושבי דימונה וירוחם.  "צה"ל הוא המנוע החברתי והכלכלי החשוב במדינה וזוהי רק דוגמא  אחת לפוטנציאל העצום שבהעברת צה"ל לנגב", אמר השר ליברמן. " יחד עם קריית המודיעין והתקשוב, אנו מקדמים פרויקטי ענק נוספים, בהם העברת יחידות מודיעין נוספות ובניה מחדש של מחנה צאלים בהיקף של כ-2 מיליארד ₪. בחודשים האחרונים, בסיוע משרד הביטחון הבטחנו את קיומו והרחבתו של מפעל ביטחוני בערד, ובשנים הקרובות נעביר את מפעל תעש מרמת השרון לרמת בקע שבנגב".  האתגרים המרכזיים של מערכת הביטחון בשימור והעברת משרתי הקבע לדרום:

-מענה תחבורתי מהיר ואיכותי כתנאי בסיסי לשימור אנשי קבע- נכון להיום אין קו רכבת ישיר לקרית ההדרכה ואין תכנון לרכבת ישירה לקרית המודיעין. מענה המתבסס על אוטובוסים ומכוניות פרטיות יחייב נסיעה של כשעתיים-שעתיים וחצי לכל כיוון, יעמיס באופן בלתי נסבל על כבישי הנגב ועלותו תהיה גבוהה בהרבה.

-מעטפת תמיכה, הכוללת מענק לשימור ההון האנושי, כפי שמקובל במגזרים אחרים במשק תסייע במניעת 'בריחת מוחות' וכוח אדם איכותי מיחידות העילית של צה"ל לטובת המגזר הפרטי.

תמונת ארכיון

מעוניינים לכתוב אצלנו או לנהל טור משלכם? לחצו כאן ושלחו לנו הודעה




מעוניינים לכתוב אצלנו או לנהל טור משלכם? לחצו כאן ושלחו לנו הודעה










אפשר התראות    מסכים לא תודה

אתם מוזמנים לשלוח לנו מידע חדשותי וליצור איתנו קשר בכל נושא ועניין.

המייל האדום - שליחת הודעה מידית


* יש לציין כי אמינות הדיווח תיבדק ותפורסם באתר ע"פ שיקול דעתו של עורך אתר החדשות.
* נדגיש כי בצירוף תמונה אנו מסירים כל אחריות בגין הפרת זכויות יוצרים ואחריות זו תהיה מוטלת על השולח. שליחת תמונה ללא קרדיט צילום לא תפורסם באתר. אם אין ברצונכם לציין קרדיט אנא כתבו "ללא קרדיט".

לשליחת תמונות נוספות בוואטסאפהמייל האדום

תודה רבה וגלישה נעימה
צוות חדשות MivzakLive

להוספת נגן תחנות הרדיו לאתרך הדבק קוד זה


למעבר לערוץ החירום -לחצו כאן

פתיחת הנגן בחלון נפרד