חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה ורעייתו ערכו אמש קבלת פנים לכבוד מלך ומלכת ספרד

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו נחמה, ערכו אמש (שלישי) קבלת פנים לכבוד מלך ספרד פליפה השישי, ומלכת ספרד לטיסיה אורטיס רוקסולנו, בנוכחות ראש ממשלת ספרד H.E. MR. Mariano Rajoy ורעייתו, ובהשתתפות ראשי הקהילה היהודית, ראשי הארגונים התורמים לקהילה היהודית בספרד ולמוסדותיה ביניהן גם נשיאי קרן היסוד גיל גידרון ואסטרייה כהן יחד עם משלחת אנשי העסקים שמלווה את הנשיא ומגוון אנשי תרבות ורוח.

את זמנם של האורחים הנעימה התזמורת האנדלוסית הלאומית, כלת פרס ישראל בשנת 2006, אשר חזרה בימים האחרונים מסיבוב הופעות במרוקו הישר לקבלת הפנים למלך. התזמורת הופיעה בהרכבה המלא בן 32 הנגנים עם רפרטואר שירים בלדינו, עברית וספרדית ויצירות מוזיקאליות אנדלוסיות. התזמורת פתחה בשיר ירושלים של זהב בעברית ובספרדית ולאחר מכן הושמעו השירים: שחרחורת, למולדת שובי, הבה נגילה, אבינו מלכנו בלדינו ורבים נוספים. השירים בוצעו על ידי בנימין בוזגלו והדס פל-ירדן, בניצוח סיוון אלבו יחד עם היועץ המוסיקלי יורם אזולאי.

בתום האירוע נפרדו הזוגות בחום והעניקו מתנות אישיות איש לרעהו. המלך והמלכה העניקו לנשיא ונחמה אלבום תמונות מרגש שצולם לאורך הביקור. הנשיא העניק למלך תנ״ך מהודר בכריכת עור ונחמה העניקה למלכה ספר משיריה של המשוררת דליה רביקוביץ׳ אשר תורגם לספרדית ושני ספרי ילדים של דוד גרוסמן, חיבוק ונסיכת השמש, מתנה לבנותיהם של המלך והמלכה ומתורגמים גם הם לספרדית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח/ לע"מ
Back to top button