איראןחדשות חוץמבזקים

האונייה האיראנית נתפסה מעבירה נשק וחיילים לבסיס בים האדום

סעודיה מקיימת מצור ימי מלא על כל חופי תימן המערביים שבים האדום. סעודיה ובעלות בריתה מהמרץ מקיימות מאמץ מלחמתי רצוף למניעת הגעת נשק ותחמושת ולוחמים מאיראן לעזרת המורדים החותים שבסיסם בצפון תימן.

איראן מצדה מקיימת מאמץ מלחמתי לא פחות מאומץ לקיים דרכי אספקה שוטפים להעברת מערכות נשק חדישות ותחמושת וכן להעביר לוחמים ומומחים צבאיים לא רק מצבאה אלא גם מקרב כוחות החיזבאללה הלבנונים.

היות ואיראן אינה רוצה, בשלב זה להתעמת, ראש בראש, בחיל הים הסעודי , היא הקימה בסיסי אספקה בים האדום שהחכירה  בשטחים של מדינות אפריקאיות הנמצאות על גדות הים האדום מול חופי תימן. משם מעבירה איראן את הציוד הצבאי בעזרת סירות דייג קטנות המתחמקות מהמצור ומביאות את האספקה לנמל חודידה בצפון תימן הנתון לשליטתם המלאה של החותים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סעודיה ,המודעת לפעילות זאת, עושה כל מאמץ לסכל את רשת ההברחות אך המצור שהיא מקיימת על חופי תימן אינו הרמטי.
במקביל, מדינות רבות באזור, הכוללות גם את ארה"ב, גרמניה, מצרים וישראל , מקיימות תצפית קבועה על התנועה הימית הנכנסת לים האדום דרך מצרי באב אלמנדאב ומעדכנים את הפיקוד הסעודי על כל אנייה איראנית חשודה הנכנסת לים האדום.

ברשתות החברתיות התפרסמו תמונות של אניית סוחר איראנית- SAVIZ, שנכנסה ליד האדום דרך מצרי באב אלמנדאב ועשתה דרכה  לנמל היעד  באיי דחלאק הנמצאים בשטח אריתריאה ממש מול נמל חודיידה  של החותים בצפון תימן .

Back to top button