צרכנות

לימודי צילום מקצועי – מה זה אומר?

כל אחד מאתנו הוא צלם בפוטנציה, גם אם אנחנו לא מחזיקים מצלמות מקצועיות, גם אם אנחנו לא נמצאים בכל אירוע או נעים בטבע שעות ארוכות בשביל לתפוס את תמונת חיינו בה אפשר לראות שתי חיות במצבים שונים. כל אחד מאתנו צלם בפוטנציה כי יש לנו מכשיר סלולר שמאפשר לנו לצלם כל מה שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים, וגם בגלל שאנחנו צועדים עם מצלמה במקום מסוים, ויכולים תמיד לשלוף אותה ולצלם, ואם אנחנו רוצים אנחנו יכולים למכור את הצילום לכל המרבה במחיר.

אך מן הסתם, זה שאנחנו צלמים בפוטנציה מסיבות שלא הכרח קשורות אלינו, לא אומר שאנחנו צריכים להסתפק בכך או יותר נכון, זה לא אומר שאנחנו לא אמורים לעבוד לימודי צילום מקצועי אם אנחנו רוצים להרחיב את הידע שלנו בתחום.

לימודי צילום מקצועי אינם מיועדים רק לצלמים שרוצים להפוך את הצילום למקצוע. זה נשמע אולי אבסורדי, אך אנחנו חיים בעידן בו אנשים חובבים מבקשים לערוך קורסים בתחומים שונים לצורך העשרה. לימודי צילום מקצועי שזה כלי אפקטיבי מאוד להרחיב אתו את הידע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפני שנסביר מה לומדים במסגרת שיעורים וקורסים בתחום, חשוב לומר דבר אחד, צילום מקצועי זה עניין של גישות, אנחנו יכולים ללמוד אותו דבר כמו צלם אחר ולפתח גישת צילום שונה לגמרי מזו שהוא מציג. אנחנו יכולים להשתמש במה שלמדנו לצרכים מסוימים בזמן שהוא משתמש בחומר שנלמד לצורך צלמים אחרים, מקצועיים, תעסוקתיים וכדומה. זה לא אומר שהוא יותר או פחות מקצועי מאתנו.

מה לומדים במסגרת לימודי צילום מקצועי

העולם של לימודי צילום מקצועי מתחלק לשניים. חלק אחד הוא תיאורטי ומתעסק בתחומים שונים שקשורים לצילום על הנייר, בין אם זה ההיסטוריה של הצילום, מאפייני צילום, כלים ואביזרים, שיטות וטכניקה ועוד.

החלק השני של הלימודים הוא מעשי וכולל בין היתר, צילום באור ובחושך, צילום בתנועה, צילום אובייקטים שונים, ועוד. חלק זה כולל הדרכה עם מדריך צמוד וכן שימוש באביזרי צילום שונים. חלק זה כמו החלק התיאורטי מועבר לנרשמים באמצעות מרצים בכירים, חלקם מגיעים בעצמם מהתחום המקצועי והם רוצים להעביר לצלמים המתחילים את הידע הבסיסי שלהם, הם רוצים ללמד אותם מניסיונם.

לימודי צילום מקצועי נערכים בשורה ארוכה של מקומות, החל מבתי ספר לצילום, מכללות לאומנות, בתי ספר לתקשורת וכן באופן כללי. צעירים שרוצים ללמוד את הנושא מבלי להירשם לאחד מאותם מקומות, יכולים לעשות את זה באמצעות סדנאות או חוגים פרטיים, אותם אפשר למצוא בלוח החוגים במתנ"סים למשל.

לפני סיום חשוב לומר, לא משנה כמה זמן נלמד וכמה קשה נלמד, בשביל להצליח אנחנו חייבים לתרגל בצורות שונות. אז ברגע שקיבלתם מצלמה ליד, אל תעזבו אותה אפילו לרגע לבד.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח