חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

המנהרות והטרור בעזה, מה השלב הבא? ואיך מתמודדים

לאחר שצה"ל והשב"כ חשפו את המנהרה ההתקפית של הג'יהאד האסלאמי אמש (שני) סמוך לכסופים שבמועצה האזורית אשכול, החלו איומים כבדים מצד ארגוני הטרור בעזה, זאת על רקע קריסת המנהרה והרג המחבלים השייכים לארגון הג'יהאד האסלאמי וחמאס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן וכל צמרת הביטחון כשבהם המערך של הצבא הבהירו כי אין בכוונת ישראל להסלים וללכת למלחמה כוללת.

אך בישראל כבר אמרו לא פעם שמנהרות טרור לעבר שטח ישראל זה קו אדום וישראל לא תאפשר דבר שכשזה. ישראל ממשיכה לפעול כנגד הטרור וכנגד האתגרים של הארגונים ברצועה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברצועת עזה ממשיכים לחפור וממשיכים לבנות מנהרות טרור. גם חמאס וגם הג'יהאד האסלאמי לא מעוניינים בעימות מול ישראל, אך האירוע האחרון ללא ספק מבחן אמת עבור הארגונים הללו. מדובר בהשמדת מנהרת טרור ופיצוץ שמאז סיום מבצע "צוק איתן" לא נראה כמוהו באזור הרצועה.

בכירים בצה"ל אמרו,"חשפנו כבר 90% מהמנהרות של חמאס והג'יהאד האסלאמי, אנחנו נמשיך לפעול על מנת לסכל את כל המנהרות המהוות איום על מדינת ישראל".

בעוטף עזה יש כוננות שיא מחשש שהג'יהאד האסלאמי יתחיל לפעול ולשגר רקטות אבל הצבא ערוך ומוכן לכל תרחיש. גם הערב (שלישי) כוחות צבא מלווים ומתדרכים את תושבי העוטף.

הג'יהאד האסלאמי מבין היטב שבמידה ויפעל נגד ישראל התגובה תהיה שונה מעוד תקיפה של חיל האוויר בעזה. במערכת הביטחון כבר העבירו מסר לארגוני הטרור בעזה בסיוע מצרים שישראל לא מעוניינת במלחמה, אך במידה והפלגים בעזה יבחרו לפתוח במלחמה ישראל תגיב בעצמה רבה ואפילו עד להפלת שלטון חמאס.

האם הפלגים בעזה יגיבו? גורמים בכירים בצבא מעריכים שכן, וגם מעריכים שארגוני הטרור ינסו להוציא פיגוע במתווה ירי צלפים, ניסיון חטיפה ודברים נוספים כמו ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל.

במקום הזה הפציצו כלי טיס של חיל האוויר את המנהרה ההתקפית
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח