חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

ליברמן:"במלחמה הבאה בצפון לא תהיה רק גזרת לבנון"

שר הביטחון אביגדור ליברמן אירח היום בסוכת שר הביטחון בקריה בתל אביב, חיילים ממערך ההגנה האווירית, חיילי שריון וחיילי תותחנים. כמו כן אירח שר הביטחון בסוכתו חיילים מתנדבים בעלי מוגבלויות.

במהלך האירוע העניק שר הביטחון תעודת הוקרה ליושב ראש מח"ל העולמי, הרולד "סמוקי" סיימון בן ה-97, שהגיע מדרום אפריקה לישראל כמתנדב במלחמת העצמאות, ושימש כנווט-מפציץ בחיל האוויר.

במהלך האירוע אמר שר הביטחון ליברמן: "על מנת להצליח, כולנו חייבים להיות מאוחדים. על מנת להצליח ולנצח, אחדות היא הדבר החשוב ביותר. והעובדה  שאתם התכנסתם פה ביחד, היא מתוך כוונה להדגיש את החשיבות שלכם במלחמה הבאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כל המאמץ שלנו הוא למנוע את המלחמה הבאה, אבל במזרח התיכון ה'חדש', אותן הערכות שהכרנו קודם, כמו סבירות נמוכה, הן פשוט הערכות לא רלוונטיות. המציאות היא שברירית, זה יכול לקרות מהרגע להרגע ומהיום למחר.

הכול מבוסס על כך שאנחנו חייבים להתכונן לתמרון רציני, ואין תמרון ללא אש עוצמתית, והשריון והתותחנים אמורים לספק את אותה אש עוצמתית. בדיוק כמו שההגנה האווירית אמורה למנוע חלק ניכר מהפגיעה במדינת ישראל.

"אנחנו אמורים להיערך לכל תסריט אפשרי, וגם המציאות החדשה מכינה לנו אתגרים חדשים. אם פעם דיברנו על גזרת לבנון – אז אין יותר גזרה כזו. יש גזרת צפון. בכל התפתחות שתהיה, זו תהיה גזרה אחת, סוריה ולבנון ביחד, חיזבאללה, משטר אסד וכל סייעני משטר אסד. גם מבחינת גזרת לבנון לא מדובר כבר על חיזבאללה בלבד. מדובר על חיזבאללה ועל צבא לבנון, ולצערי זו המציאות. צבא לבנון הפך לחלק אינטגראלי במערך של חיזבאללה תחת פיקודו. צבא לבנון איבד את העצמאות, והפך לחלק בלתי נפרד ממערך חיזבאללה.

"גם אם תתפתח המערכה הבאה, וזה לא משנה איפה היא תתפתח, בצפון או בדרום, היא מיד תהפוך למערכה בשתי חזיתות. אין יותר מערכה בגזרה אחת, וזו הנחת היסוד שלנו. לזה אנחנו מכינים את הצבא.

"התפיסה הבסיסית שלי היא 'הרוצה שלום ייכון למלחמה'. מי שרוצה שלום חייב להתכונן למלחמה, ואני מקווה שאויבינו בצד השני יחשבו היטב על כל צעד וצעד כנגד מדינת ישראל, על מנת שלא נצטרך להמחיש את כל העוצמה ואת כל היכולות של צה"ל".

שר הביטחון ליברמן, צילום: דנה שרגא\ משרד הביטחון.
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח