בריאותחדשות הארץמבזקים

משרד הבריאות קורא לציבור להתחסן כנגד השפעת

ארגון הבריאות העולמי, משרד הבריאות ומערכת הבריאות, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ממליצים להתחסן כל שנה נגד נגיף השפעת. בהתאם להערכות נגיף השפעת גורם לתחלואה קשה ואף למקרי מוות.
שפעת עלולה לגרום לדלקת ריאות, מחלות נשימה נוספות וסיבוכים קשים נוספים. חיסון נגד שפעת הוא המענה הטוב ביותר להתגוננות.

השפעת עלולה להיות קשה גם אצל אנשים ללא מחלות רקע, ולכן ההמלצה היא לחסן את כל האוכלוסייה מגיל 6 חודשים ומעלה, כדי למנוע סיבוכים קשים ותמותה.
המלצה מיוחדת להתחסן מיועדת לקבוצות סיכון כגון: אנשים עם מחלות כרוניות, אנשים בני 50 ומעלה, נשים הרות וילדים עד גיל 5. הרשימה המלאה של קבוצות מודגשות חיסון מופיע בתדריך חיסוני השפעת, תשע"ח.

החל משנת הלימודית הנוכחית תשע"ח, יקבלו גם תלמידי כיתות ג', בנוסף לתלמידי כיתות ב', חיסון נגד מחלת השפעת במסגרת חיסוני השגרה הניתנים בבתי הספר. החיסונים כנגד שפעת מצויים בקופות החולים וניתנים על ידי כל קופה למבוטחיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החיסונים הניתנים בקופות החולים כוללים בתוכם את הרכיבים נגד זני השפעת הצפויים להיות נפוצים השנה, לפי הערכות ארגון הבריאות העולמי. משרד הבריאות ממליץ על כל סוגי החיסונים נגד שפעת הניתנים בקופות החולים: חיסון כנגד שלושה או ארבע זנים מומלצים שניהם.

משרד הבריאות מעריך כי היענות גבוהה באופן יחסי של האוכלוסייה בישראל להתחסנות נגד מחלת השפעת, תתרום להפחתת התחלואה.
בעונה שעברה, הסיכון לתחלואה היה גבוה במיוחד אצל תינוקות וילדים עד גיל 18. היה שיעור גבוה של דלקות ריאות אצל בני 65 ומעלה, ושיעור התמותה בקבוצת גיל זו עלה מעל הממוצע הרב שנתי בחודש ינואר 2017.

על פי המידע הקיים במשרד הבריאות, בחורף הקודם חוסנו כ-21% מכלל האוכלוסייה. בקרב בני 65 ומעלה התחסנו כ-66%, בקרב ילדים עד גיל 5 – כ-24%.

משרד הבריאות עוקב אחרי מגמות השפעת בחצי הכדור הדרומי. על פי רוב, עונת השפעת מתנהגת באופן דומה בחצי הכדור הדרומי ואצלנו בישראל.
באוסטרליה מסתיימת בימים אלה עונת החורף, בה נצפתה עליה של כמעט פי 2 במקרי השפעת לעומת שנים קודמות, עם עדות לתחלואת שפעת קשה. אנשי מקצוע מקשרים את השנה הקשה באופן ישיר להיענות הנמוכה לחיסון באוסטרליה.

אילוסטרציה
Back to top button