חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

"נחשפו פרטים אודות התקיפה של ישראל ברצועת עזה בחודש שעבר"

סוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" מדווחת כי נחשפו פרטים חדשים על התקיפה האחרונה שביצעה ישראל בחודש שעבר (ב-9 באוגוסט) ברצועת עזה.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות מטוסי קרב ישראלים תקפו בחודש שעבר אתרים צבאיים, בהם מאוחסנים טילים השייכים לארגון חמאס. כתוצאה מהתקיפה נפצעו 7 בני אדם וכמו כן נגרם נזק למספר בתים הסמוכים לאתרים שהותקפו. סוכנות הידיעות ציינה כי התקיפה, לטענת ישראל, בוצעה בתגובה לירי רקטה מצפון רצועת עזה שנחתה בשטח פתוח באזור אשקלון מבלי שגרמה לנפגעים או לנזק.

בהודעת דובר צה"ל נמסר: "דובר צה"ל מוסר כי הלילה (ד'), י"ז באב התשע"ז, 9 באוגוסט 2017, תקף צה"ל באמצעות כלי-טיס של חיל-האוויר שתי מטרות השייכות לארגון הטרור חמא"ס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח המועצה האזורית חוף אשקלון מוקדם יותר הערב. צה"ל רואה בארגון הטרור חמא"ס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
התקיפה ברצועת עזה בחודש שעבר

על פי סוכנות הידיעות יחידת המודיעין של חמאס העלתה ספק באשר לטענת ישראל אשר ציינה כי התכנון שנעשה בקפידה, היקף התקיפה, התזמון ובחירת היעד מעידים כי מדובר במידע רגיש שהועבר לידי ישראל והחלה בחקירה וחיפוש מידע בכדי לאושש את החשד כי הועבר מידע לישראל.

חקירה מקיפה של מנגנוני הביטחון של החמאס הביאה למעצרו של חשוד שהתברר כי נמצא בקשר עם המודיעין הישראלי מאז הלחימה (מבצע 'צוק איתן') בשנת 2014. החשוד שנעצר בחודש האחרון, סיפק במשך כל התקופה הזו מידע רב על פעילות הארגונים, מידע על אנשי מפתח ובכירים בארגון הכולל מידע על בתי המגורים שלהם.

עוד עולה מחקירתו כי מסר מידע חשוב ורגיש על היעד שהותקף ואף צילם את המקום לפני התקיפה ולאחריה לבקשת המודיעין הישראלי.

החשוד שנעצר אמר בחקירתו כי קצין המודיעין הישראלי יצר עמו קשר ביום שלישי 8/8/2017 בבוקר עדכן אותו על יעד התקיפה וביקש ממנו לאסוף מידע אודותיו. בדיווח צוין כי בערב של אותו יום הודיעה ישראל על נפילת רקטה בשטח פתוח באזור אשקלון ומספר שעות לאחר מכן עם שחר ביום שלמחרת בוצעה תקיפה ממוקדת על היעדים.

החשוד נשאל בחקירתו האם הוא יודע באמת מי ביצע את ירי הרקטה לעבר ישראל או שבכלל לא היה ירי ומדובר בתרגיל של ישראל להוציא אל הפועל את התוכנית לתקיפת היעדים". התשובה לשאלה זו לא פורסמה בדיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית.

בשנים האחרונות פועל ארגון חמאס בכל האמצעים העומדים לרשותו בשביל לחשוף משתפי פעולה עם ישראל. חמאס הודיע פעמים רבות כי הצליח לחשוף סוכני מודיעין ישראליים ואף לא פעם פרסם תמונות של כאלה שהוצאו להורג בגין ריגול.

Back to top button