חדשות הארץמבזקים

ברכת נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין לראש השנה ה'תשע"ח

ערב ראש השנה ה'תשע"ח, נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שלח ברכת שנה טובה לאזרחי ישראל וליהודי העולם.

"אזרחים ואזרחיות יקרים, הנה אנחנו עומדים בשעריה של שנה עברית חדשה. לכל אחד ואחת מאיתנו, זו הזדמנות לבחון את השנה החולפת, ולא פחות מזה, הזדמנות לדמיין את השנה שתבוא ומה נבקש ממנה – עבור עצמנו, עבור היקרים לנו וגם עבור החברה הישראלית.

שנת תשע"ח היא גם שנת השבעים למדינת ישראל. עבור אנשים כמוני שנולדו לפני המדינה, חגיגות השבעים הן לא פחות מנס שהתגשם. לעיתים נדמה שבחוש הביקורת המחודד שלנו, הישראלים, ברצון לעשות הכול הכי טוב, הכי מהר, הכי חזק – אנחנו שוכחים שבחייהן של מדינות, מדינה בת שבעים היא מדינה צעירה מאוד. תינוקת של ממש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כן, יש חסרונות להתגבר עליהם, יש קשיים להתמודד איתם, אבל עלינו גם להיות מסוגלים להישיר מבט ולראות: לראות את היסודות האיתנים שהקמנו, לראות את הכוחות המחברים בינינו, לראות את הפלאים שהצלחנו לחולל. כל אלה חזקים הרבה ממה שמפריד בינינו. כן, יש לנו הרבה מה לתקן ויש הרבה מה להשתדל, אבל יקיריי, יש לנו גם כל כך הרבה דברים להתגאות בהם. והגאווה הגדולה ביותר היא אתם, כל אחד ואחת מכם. ההון האנושי המשובח ביותר. ההצלחות של מדינת ישראל הן פרי עמלם של אינספור אנשים ונשים שמכונים 'האזרחים הקטנים', אבל הם האנשים הגדולים באמת. האנשים שפועלים יומיום כדי לעשות את הבית של כולנו למקום שטוב לחיות בו.

אם נזכור שה'יחד' שלנו הוא סוד הכוח שהפך מדינה צעירה לשם דבר בעולם – שבעים השנים הבאות שלנו יהיו אפילו מופלאות יותר מהראשונות. וזו בקשתי לשנה הקרובה – שנדע לפעול יחד שנתעקש לעשות טוב. שתהיה שנה טובה ומתוקה!"

Back to top button