חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: 5 תושבי הנגב גידלו קנאביס בכמות מסחרית במושב אמציה

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום כנגד חמישה נאשמים, תושבי הנגב בגין גידול סם מסוכן מסוג קנאביס בכמות מסחרית בתוך כרם במושב אמציה שבאזור לכיש. כתבי האישום מייחסים לנאשמים – כל אחד לפי חלקו – עבירות של ייצור הכנה והפקה של סם מסוכן, סיוע לביצוע עבירה זו, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית והסתייעות ברכב לביצוע פשע.

מכתבי האישום שהוגשו עולה כי שלושה מהנאשמים: וודיע אבו רקייק, שמעון בן דוד, יורם טהל, חברו יחד עם אחרים לצורך גידול סם מסוכן מסוג קנאביס בתוך כרם הממוקם בחלקה בשטחי מושב אמציה שבמועצה אזורית לכיש, על פני שטח כולל של כדונם. שני הנאשמים הנוספים: סאדעם אבו רקייק וקטין ששמו אסור בפרסום – סייעו להם בכך.

לצורך גידול הסם, הנאשמים הקימו בשטח הגידול מערכת השקיה המחוברת למשאבת דישון אוטומטית ומיכל דישון מתאים, ודאגו לטפל בשתילים כנדרש.
הנאשמים דאגו לבצע פעולות שונות, כולל קטיף של צמחי הקנאביס, אותם העמיסו על רכב, במשקל כולל של 53.9 ק"ג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר הקטיף נותרו בשטח הגידול עוד 1484 שתילים של סם במשקל כולל של 47.8 ק"ג.

הנאשמים נעצרו בשלבים שונים ועל כן הוגשו תחילה כתבי אישום נפרדים והפרקליטות ביקשה לאחד את הדיונים כנגד חלק מהנאשמים. עם הגשת כתבי האישום ביקשה הפרקליטות לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים וכן ביקשה לחלט את הרכבים עימם נעשה שימוש לביצוע העבירות.

ארכיון| צילום: דוברות מחוז דרום
Back to top button