חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

סיום תרגיל 'אור הדגן': "שיפרנו את המוכנות לאתגרי העתיד"

היום (חמישי) הסתיים תרגיל הגיס "אור הדגן" שנמשך 11 ימים. התרגיל התקיים בצפון המדינה בהשתתפות כוחות גדולים של צבא ההגנה לישראל.

מדובר בתרגיל הגדול ביותר שנערך מזה 19 שנה, אליו זומנו עשרות אלפי אנשי מילואים, במהלכו תורגלו כוחות צה"ל במאמצים משותפים של כוחות היבשה, האוויר והים.

מטרת התרגיל הייתה שיפור כשירות פיקוד הצפון, הגיס הצפוני ואוגדותיו למלחמה בהפעלת המערכת המבצעית הרב זרועית בפיקוד הצפון ובדגש על חזית לבנון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך התרגיל תורגלו יכולות הגנה, מהלומות אש, מודיעין ותמרון במספר גזרות במקביל ולאורך זמן רב, תוך שימור יכולת מבצעית ויכולת לבצע שינוי משימה לאור תמונת מצב מתפתחת. במהלך התרגיל תורגל המטה הכללי במשך יומיים במגוון תרחישים רב זירתיים.

כוחות חיל האוויר תרגלו מגוון תרחישי תקיפה והגנה. כוחות זרוע הים תרגלו תקיפות מטרות חוף, סיוע בתמרון כוחות היבשה, סיכול פעילות עוינת וכן הגנה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל. פיקוד העורף תרגל במקביל את מימוש התוכנית mpברת תושבים מקו העימות לצורך מיצוי יכולות ההתקפה של צה"ל במרחב היישובים, והגנה על ביטחון התושבים.

דובר צה"ל מדגיש כי  שבוע התרגול תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2017 ונועד לשמירה על כשירות וכוננות הכוחות, עם סיומו חזרו הכוחות בגבול הצפון לשגרת המוכנות שלהם.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, אמר היום בסיום התרגיל כי "במהלך השבועיים  האחרונים, תורגלו פיקוד הצפון, על יחידותיו השונות, בהגנה ובהתקפה בחזית הצפונית. שיפרנו את המוכנות לאתגרי העתיד, תוך מימוש תפיסת השילוביות הבין זרועית ובחינת היכולות בהיבטי המודיעין, האש ולבסוף התמרון."

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button