חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

השר לשעבר גדעון סער: "שיגיעו הבחירות אציג את מועמדותי"

השר לשעבר גדעון סער ביקר אתמול (רביעי) במועצה המקומית בית אל כאורחו של ראש המועצה שי אלון, במהלך הביקור סייר השר לשעבר באתר חלום יעקב, לאחר מכן המשיך לביקור בבית הספר הממד לבנות בבית אל וסיים בפגישה עם מליאת המועצה. השר לשעבר פקד גם את קברו של חלל צה"ל סמ"ר יחזקאל חיים גוטמן שנהרג ברצועת עזה בשנת 2002, השר לשעבר שמע מהוריו של גוטמן ז"ל על הגבורה של בנם בטרם נפל.

במהלך הסיור התייחס סער לחזרתו לפוליטיקה "אני לא חוזר עם תנאים, אני חבר ליכוד וחבר מרכז התנועה, ובוודאי שכאשר יגיעו הבחירות אני גם אציג את מועמדותי" סער גם נשאל האם יתמודד על תפקיד הנהגת הליכוד וענה "הנהגת התנועה כבר בחרה את יושב ראש התנועה, בחודש דצמבר 2015 העביר יושב ראש התנועה, הצעת החלטה למרכז הליכוד. בהצעת ההחלטה נקבע שהתקיימו בחירות מקדימות זמן קצר לאחר הבחירות הקודמות, אותה שעה דעתי הייתה שלא נכון לבחור את מועמד התנועה זמן קצר לאחר הבחירות הקומדות וזמן ארוך לפני הבחירות הבאות. התקיימה הצבעה, ובדעתי אחזו רק שליש מהחברים, אני נותרתי במיעוט. אני מכבד החלטות דמוקרטיות"

על הבנייה ביהודה ושומרון ענה סער: "אני חושב שהנסיבות המדיניות השתנו, יש לנו מרחב תמרון ניכר יותר, צריך לבנות יותר גם ביהודה ושומרון וגם בירושלים. גם ראש הממשלה ושריו מעוניינים באותו עניין. אם תהיה הסכמה אמריקאית מפורשת לבניה שלנו? לא צריך לצפות לזה. כל מפעל הבנייה בהתיישבות לא נבנה בהסכמה בינלאומית גם לא אמריקאית, יחד עם זאת הממשל הזה הוא ממשל ידידותי, אין לי ספק שאנחנו לא נראה מחזות כמו בתקופתו של אובמה, שארהב הסירה את רשת הביטחון והתמיכה שלה באו"ם, צריך ללכת לבנייה יותר רחבה. גם ביהודה ושומרון וגם בירושלים" ציין

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על ההפגנות מול בית של היועץ המשפטי לממשלה אמר סער "יההפגנות לא נכונות, היועמש צריך לקבל החלטות על פי שקולים עניינים, ובלי לחץ. לפי דעתי צריך לשחרר את האנשים שעוסקים בכך שיקבלו החלטות על פי גישה מקצועית, אני מכיר את היועץ המשפטי לממשלה הוא אדם ישר. הוא לא יושפע מהפגנות כאלו ואחרות. אלו שעות לא קלות לראש הממשלה אני מבקש לחזק אותו ולהביע תקווה שייצא מן המיצר, שבשנה המתקרבת יהיו בשורות טובות"

שי אלון ראש מועצת בית אל הודה לסער ואמר כי סער הוא ידיד אמת של ההתיישבות "הוא נאבק על בניית 300 יחידות הדיור בבית אל, תמך במאבק שלנו והיה איתנו לאורך כל הדרך, שמחנו לארח אותו כאן ונשמח לארח אותו גם בעתיד"

צילום: דודי אביטן
Back to top button