מבזקיםצבא וביטחון

תת-אלוף ערן ניב מונה למפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון

היום (רביעי) מונה תת-אלוף ערן ניב למפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון. טקס החילופים נערך במפקדת האוגדה בבית אל, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה מפקדי האוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תת-אלוף ערן ניב החליף בתפקידו את תת-אלוף ליאור כרמלי, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה אמר בטקס: "ליאור, לפני כשנתיים קיבלת את הפיקוד על אחת האוגדות המורכבות בצה"ל. סמוך לכניסתך לתפקיד, פרץ גל אלימות שלימים כונה אירועי 'גודל השעה'. פרץ של מפגעים בודדים וחוליות מקומיות, פגע באזרחינו בצירי התנועה, בצמתים, בישובים וחדר מתוך גזרת פיקוד המרכז לעורף מדינת ישראל. התופעה שזכתה לכינוי 'טרור בהשראה', חייבה התארגנות שונה ממה שהורגלנו, בלחימה ארוכת השנים שלנו בטרור. התבוננתי בך גם ברגעים הקשים, ראיתי מנהיגות שבאה לידי ביטוי בכושר קבלת החלטות במציאות לא ברורה ומורכבת, רווית מתחים והתנגדויות. יחד עם מפקדי חטיבות מצוינים, עם אנשי שב"כ, המנהל אזרחי ומשטרת ישראל, פיתחת תפיסות חדשניות שביטאו מחשבה מעמיקה ויצירתית. ערן, אני סמוך ובטוח, כי ניסיונך הרב, כמו גם תכונותיך האישיות הייחודיות כל כך, יסייעו בידיך להמשיך לחזק את הביטחון ולשפר את איכות חייה של האוכלוסיה במרחב. התבוננות לעבר 50 השנים שעברו, מובילה למסקנה ברורה כי במקום הזה, לא ניתן להסתפק בהפעלת כוח צבאי בלבד. הצורך הבלתי מעורער במתן מענה ביטחוני נחוש, משולב ושזור בחובה לשפר את איכות חייה של האוכלוסיה היהודית והערבית במרחב, צורך זה מחייב הפעלת מגוון רחב ומדויק של מאמצים ומצריך שותפות בין גופים ביטחוניים ואזרחיים כאחד. מוטלת עלינו החובה לפגוע באופן מדויק בחורשי רעתנו מחד לצד יכולת להבחין בין מי שאיננו כזה מאידך. רק כך נוכל להתמודד בהצלחה עם אתגרי ההווה והעתיד".

צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון היוצא, תת-אלוף ליאור כרמלי: "היום אני מסיים תקופה של למעלה משנתיים בה ניתנה לי הזכות לפקד על אוגדת יהודה ושומרון. תקופה זו הייתה מאתגרת במיוחד והתאפיינה באי יציבות שהביאה לגלים של הסלמות שהמרכזי בהם- אירועי 'גודל השעה' שפרצו באוקטובר 2015. בתקופה זו התמודדנו מול מאפיין טרור שונה בו המוביל המרכזי היה מוטיב ההשראה וההדבקה שיצר תופעה חדשה עקב עוצמתה ומשך התקיימותה. אתגר זה חייב את האוגדה לממש תהליכי למידה מהירים ומתקדמים באופן שאפשר להבין לעומק את מאפייני הבעיה ולייצר מענה מהיר ויעיל. תהליך זה הביא לפיתוח ארגז כלים מבצעי מגוון המאפשר לנו פעולה ערכית, מקצועית, מבדילה ומדויקת למימוש הישגים נדרשים לעמידה במשימה ולעיצוב המרחב לאורך זמן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון הנכנס, תת-אלוף ערן ניב: "אזור יהודה ושומרון זה מקום שיושב בתוכנו עמוק וכפי שכתב אלתרמן בזמר מפוחית: 'אתה יכול מדעתי להוציאני אך לא תוכל להוציאני מדעתך' ואכן כך. מצאתי אוגדה שעברה מבחנים משמעותיים מאוד בשנתיים האחרונות ויכלה להם. רמת המפקדים, איכות הלמידה ושיתופי הפעולה מרשימים מאוד. ליאור, מודה לך על הובלה משמעותית עם מנהיגות מיוחדת במינה, אעשה ככל יכולתי להמשיך את הדברים הטובים שעשית".

Back to top button