חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

שני שוטרי יס"מ מואשמים בתקיפת משתתף בהילולה במירון

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד שני שוטרי יס"מ מאזור המרכז בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, בסיומן של חגיגות ל"ג בעומר בהר מירון. התיק נוהל על ידי צוות דרום במחלקה לחקירות שוטרים.

במאי 2017 כוחות משטרה רבים ובהם הנאשמים, גיא אוחיון ויואב פונדקי, אבטחו את חגיגות ל"ג בעומר בהר מירון. גיא אוחיון שימש באירוע כראש צוות ואילו יואב פונדקי שירת תחת פיקודו. המתלונן וחבריו הגיעו להר מירון, כדי להשתתף בחגיגות. עם תום החגיגות הגיעו המתלונן וחבריו, כמו חוגגים רבים אחרים, אל תחנת איסוף הנוסעים בתחבורה ציבורית שהוקמה בהר מירון. בשלב מסוים התפתח ויכוח לגבי העלאתם לאוטובוס של חבריו של המתלונן, במהלכו תפס יואב פונדקי את המתלונן בדש חולצתו, משך אותו והורידו מהאוטובוס, בעודו מגדף אותו.

עם הוצאתו מהאוטובוס, לפתו הנאשמים את המתלונן בצווארו, קיפלו בחוזקה את ידו לאחור והובילו אותו לפינה צדדית הסמוכה לתחנת האיסוף, תוך שבדרך הם בועטים בו ברגליו, ללא כל סיבה או הצדקה. במהלך הובלתו של המתלונן, נפלה הכיפה אשר הייתה מונחת על ראשו, אך חרף בקשותיו מהנאשמים כי יסייעו לו להרים את הכיפה, סירבו הנאשמים לעשות כן ואף דרכו בהתרסה על הכיפה באומרם למתלונן: "יא מזדיין, אתה לא ראוי לכיפה הזאת". המתלונן נלקח אל הפינה הצדדית ויואב פונדקי הרכין ראשו של המתלונן, פיסק את רגליו בחוזקה והחל לחבוט בו, תוך שהוא ממשיך ומגדף את המתלונן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גיא אוחיון פנה אליו ואמר לו: "תיזהר עם הידיים באזור האוטובוס, הוא מרושת מצלמות, אם אתה רוצה לטפל במישהו תטפל בו רק כאן".

יואב פונדקי קיפל בחוזקה רבה יותר את ידו של המתלונן והמשיך לכופף את גופו ארצה, תוך שהוא ממשיך ומגדף אותו. בתגובה, החל המתלונן לבכות, אולם הנאשמים לא הרפו ממנו והמשיכו לאחוז בו ולגדפו. בכתב האישום נכתב כי "במעשיהם האמורים לעיל חברו הנאשמים יחדיו, תקפו את המתלונן וגרמו לו לחבלות של ממש."

אילוסטרציה | צילום: משטרת ישראל
Back to top button