חדשות הארץמבזקים

לראשונה: משרד הביטחון החל במבצע לפינוי פסולת אלקטרונית

אגף המבצעים והנכסים (אמו"ן) במשרד הביטחון החל השבוע במבצע ראשון מסוגו ליישום החוק לפינוי פסולת אלקטרונית. מדובר בעשרות אלפי מוצרי חשמל בהיקף של כ-800 טונות, שנאספו בחודשים האחרונים ממתקני צה"ל ומשרד הביטחון ורוכזו במחנה תל השומר.

החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני נועד לעודד שימוש חוזר בציוד אלקטרוני, לצמצם את כמות הפסולת האלקטרונית ולמנוע הטמנתה, ולהקטין את ההשפעות השליליות על הסביבה. בהתאם לחוק, את פינוי הפסולת מבצעים שני התאגידים המורשים ע"י המשרד להגנת הסביבה, "אקומניוניטי" ו"מאי", שהוקמו לטובת יישום החוק ומתמחים בטיפול בפסולת אלקטרונית. בשלב ראשון תפונה ה"פסולת הלבנה" (מקררים, מזגנים וכד') ובהמשך יפונו סוללות ושאר סוגי הפסולת האלקטרונית.

ראש חטיבת הגנת הסביבה ותשתיות ביחידת מתווה שבאגף אמו"ן, איתן ארם: "עבודות פינוי הפסולת הנרחבות, שהחלו במחנה תל השומר, הן שיאה של פעילות נרחבת שקיימנו בחודשים האחרונים ביחד עם צה"ל לאיסוף פסולת אלקטרונית משורה ארוכה של מתקנים ויחידות ברחבי הארץ והסדרת פינויה בהתאם לחוק. המנגנון שהסדרנו יאפשר מעתה פינוי שוטף של פסולת אלקטרונית ממתקני מערכת הביטחון והוא מבטא את המחויבות של מערכת הביטחון לסביבה ולעמידה בחוקי הגנת הסביבה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אגף אמו"ן במשרד הביטחון
צילום: אגף אמו"ן במשרד הביטחון
צילום: אגף אמו"ן במשרד הביטחון

Back to top button