מבזקיםצרכנות

בקשה למחיקת רישום פלילי – באלו מקרים היא תקפה?

רישום פלילי יכול להשפיע לרעה על חייו של אדם שחזר לתפקד תפקוד מלא ונורמטיבי בחברה, והוא מהווה כתם כאשר אותו אדם רוצה להתחיל בחיים חדשים ולעבוד במשרות ממשלתיות, להתקדם בשירות הצבאי, להשתלב בין כוחות הביטחון, ובכלל לחיות חיים איכותיים וטובים.

אז כדי לפתוח דף חדש, מתי ניתן לבקש לבטל רישום פלילי וכיצד ניתן לעשות זאת? כל התשובות בהמשך.

פנייה למשטרה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על מנת לצאת אל דרך חדשה בחיים, ניתן לנסות למחוק רישום פלילי דרך המשטרה, שהרי היא זאת הרי שפתחה את הרישום מלכתחילה. כאשר מגישים בקשה מגישים אותו לקצין החקירות, כאשר זמן הבקשה חשובה מאד לביטול הרישום הפלילי. עוד דרך להתחשב בבקשה היא רישומים במאגר המידע שמשפעים על ההחלטה לביטול, כמות העבירות, חומרת העבירות שביצע האדם והעונש שנגזר עליו. עורך דין פלילי יכול לסייע במקרים כאלו.

קושי במחיקת רישום פלילי

אם אתם תוהים מדוע רישום פלילי קשה למחוק, חשוב שתדע כי ישנו חוק מרשם פלילי שבגינו מחויבת המשטרה לנהל רישום פלילי עבור כל אדם שהורשע במאשר של לפחות 3 חודשים אודות העבירות שביצע.

לעיתים ישנו רישום פלילי גם אם העונש לא מומש בפועל, כאשר הרישום כולל תיעוד הרשעות קודמות, צווים, החלטות בית המשפט, חקירות המתבצעות נגד האדם, תיקים שנסגרו ותיקים שלא הגיעו לכתב אישום.

כיצד מוחקים רישום פלילי שנסגר?

בתחום הרישום הפלילי ישנם תיקים שנסגרו ובהם כל החשדות מבטלות, רישום כזה הוא רישום שבדרך כלל החליט בו התובע כי אין ראיות מספיקות להגיש כתב אישום.

לעיתים תיקים נסגרים בשל חוסר עניין לציבור, בעיקר שמדובר בעבירות חד פעמיות. אם הורשעתם בעבירה על ידי בית המשפט ויש לכם בעקבות כך רישום פלילי, חשוב להגיע בקשה עם כל ההצהרות והאישורים לנשיא המדינה שתבטל את הרישום הפלילי שיש נגדכם.

מחיקת רישום בעזרת עורך דין פלילי

אם הגשתם בקשה למחוק את הרישום הפלילי שלכם ונתקלתם בסירוב, חשוב להיעזר בעורך דין המתמחה בפלילים שיוכל לייצג אתכם מול הרשויות, ובכך לעזור למחוק את הרישום הפלילי אחת ולתמיד.

 

Back to top button