חדשות הארץכלכלהמבזקים

החברות הישראליות כובשות את סין

השר אלקין חזר היום (שלישי) מביקור מקצועי בסין, יחד עם משלחת חברות קלינטק ישראליות שאורגנה על-ידי המשרד להגנת הסביבה, מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, מכון היצוא ורשות החדשנות, על מנת לקדם שיתופי פעולה בין חברות ישראליות המתמחות בטכנולוגיות חדשניות בנושא הגנת הסביבה עם חברות סיניות המחפשות להשקיע בתחום טכנולוגיות סביבתיות.

השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "זו הזדמנות אדירה שתקפיץ את הכלכלה הישראלית בכמה דרגות. אפשר להפוך את ישראל למעצמה בתחום הטכנולוגיות הסביבתיות ממש כפי שהצלחנו לעשות זאת בתחום ההייטק"

המשלחת היא המשך ישיר לביקורו של רה"מ בנימין נתניהו בסין בחודש מארס האחרון, שם הוכרזו מספר שיתופי פעולה בין סין לישראל, כאשר אחד מהחשובים שבהם נוגע להגנת הסביבה, תחום שהסינים מתעניינים בו רבות ומתכננים להשקיע בו סכומים משמעותיים בשנים הקרובות – כטריליון דולר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באותו ביקור הוסכם, כי הדגש יהיה על טכנולוגיות חדשניות סביבתיות. המשלחת שיצאה השבוע כללה נציגי חברות ישראליות שבאו על-מנת להיפגש עם כ-160 חברות סיניות במהלך שני סמינרים עסקיים בבייג'ינג ובנאנג'ינג.

מדובר בהזדמנות אדירה עם סכומי השקעות שיכולים לסייע למשק הישראלי בצורה דרמטית ביותר, וכבר במהלך הסמינר נוצרו הסכמים ראשוניים בין החברות ישראליות וסיניות.

בין היתר, נפגש השר אלקין עם נציגי "הבנק לטכנולוגיה ירוקה", שמתכוונת להשקיע סכום של כ-520 מיליון דולר בטכנולוגיות סביבתיות ופועלת בשנגחאי. במפגש נדונה האפשרות להקמת מרכז ישראלי-סיני, שישמש פלטפורמה להטמעת טכנולוגיות ישראליות בתחום הקלינטק בסין.

בנוסף, נפגש השר אלקין עם שר הגנת הסביבה הסיני, ונחתמה תכנית תלת-שנתית לשיתוף פעולה בין המשרדים, כאשר בין השאר נקבע כי ברבעון הראשון של 2018 תגיע קבוצת עבודה סינית על מנת להכיר מקרוב את הטכנולוגיות החדשניות בתחום הסביבה וללמוד על מערכת הרגולציה בנושא.

כמו כן, סוכם כי השר להגנת הסביבה הסיני יבקר בירושלים.

במהלך הביקור בבייג'ינג התקיים גם מו"מ עם כמה גורמי השקעה סיניים להקמת קרן של 140 מיליון דולר להשקעה ספציפית של הסינים בטכנולוגיות סביבתיות ישראליות.

במהלך הביקור, הדגש היה לפיתוח קשרים לא רק מול השלטון המרכזי בבייג'ינג אלא קידום שת״פ סביבתי עם ערים ומחוזות נוספים בסין, ולכן השר אלקין נפגש עם מושל מחוז גיאנגסו (אחד מהמחוזות המובילים בכלכלה הסינית שהתל״ג שלו לבדו היה שם את המחוז כמדינה מס׳ 15 לפי גודל התל״ג בעולם) ועם שר הסביבה של המחוז.

כמו-כן, הגיעה המשלחת גם לשנגחאי וקיימה פגישות וסיורי עבודה עם הנהגת העיר וגורמי מקצוע. במהלך הפגישות עם ממשלת שנגחאי סוכם שיחתם הסכם שיתוף פעולה בין המשרד להגנת הסביבה הישראלי למקבילו הסיני – בדומה לאלה שנחתמו כבר עם 2 מחוזות אחרים בסין.

Back to top button