חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "איראן היא שעמדה מאחוריי הפיגועים הגדולים בבואנוס איירס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו השתתפו בטקס הנחת זר בכיכר שגרירות ישראל בבואנוס איירס בה אירע הפיגוע בשנת 1992.

ראש הממשלה ומשרד החוץ הזמינו לנסיעת רה"מ את המשפחות של שלושה דיפלומטים ישראלים שנספו בפיגוע והצטרפו לטיסה: מירי בן זאב – רעייתו של עלי בן זאב ז"ל, אריאל כרמון – בנה של אליאורה כרמון ז"ל וידידיה זהבי – בנה של זהבה זהבי ז"ל. באירוע השתתפה גם סגנית הנשיא גבריאלה מיקאטי ובני משפחות ההרוגים. ראש הממשלה חשף שלט הנצחה בשם ממשלת ישראל.

"אני מבקש קודם כל להודות על קיומו של הטקס הזה ואני יודע שהוא מבטא את המחויבות של הנשיא מאקרי להילחם בטרור, להילחם באנטישמיות, לזכור את לקחי העבר ולעשות הכל כדי שטרגדיות כאלו לא יישנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפני 25 שנים ניצבנו כולנו כמשפחה אחת גדולה אל מול החורבן והזוועה. אני מניח שכולנו זוכרים איפה היינו באותו רגע, ואני זוכר את הרושם הנורא של מעשי הזוועה של טרוריסטים חסרי צלם אנוש והמעשה הזה קרע את ליבנו בארגנטינה ובישראל, וגם במקומות אחרים בעולם. זה היה רגע של שותפות גורל עוקה, הזדהות הדדית בכאב ובדמע. לעולם לא נשכח את 29 הנפשות שאבדו, 29 קורבנות הפיגוע.

אנשים ונשים לפני דרך, יהודים ולא יהודים, ארגנטינאים וישראלים. כבן למשפחה שכולה, זה 41 שנים, אני אומר לכם, בני המשפחות שנמצאים כאן ואלה שבאו איתי מהארץ – אחים אנחנו. כאבכם כאבי, ואני יודע שהפצע לעולם אינו נרפא. הצלקת נשארת, אבל יש לנו יכולת לתמוך זה בזה, ולהקל במידת האפשר על מסע היגון. אני מבקש להביע את השתתפותי בצערה של כל משפחה שיקירה או יקירתה אבדו, ואני מאחל החלמה שלמה לפצועים.

מכובדיי, בצד הזיכרון והיגון יש גם לקח. פיגוע הטרור בבניין שגרירות ישראל בבואנוס איירס, ממש כמו הפיגוע בבניין אמי"א שנתיים לאחר מכן, לימד אותנו שאסור בשום פנים להירתע במאבק המתמשך במרצחים הקנאים. עלינו לעמוד איתן מולם, בעוצמה, בנחישות, לעמוד איתן מול מחוללי הטרור, מבצעיו ומפיציו.

לטרור העולמי יש שתי כתובות מרכזיות. הטרור של האסלאם הקיצוני השיעי בהנהגת איראן, והטרור שהאסלאם הקיצוני הסוני, תחילה בהנהגת אלקאעידה ועכשיו בהנהגת דאעש. איראן היא שעמדה בשנות ה – 90 מאחוריי הפיגועים הגדולים בבואנוס איירס, בתמנון הטרור של איראן, מהמזרח התיכון, יחד עם עושה דברו חיזבאללה, ממשיך לשלוח זרועות לכל חלקי העולם, וגם לכאן, לאמריקה הלטינית. אנו נחושים להילחם בטרור של איראן, אנו נחושים למנוע ממנו להתבסס ליד גבולנו ואנו נחושים וגם נלחמים בגורם השני שמפיץ את הטרור העולמי בעולם – דאעש. אנחנו עוזרים לכל המדינות שנלח מות בו, ואכן הרבה הצטרפו למלחמה הזאת וישנם הישגים, אבל ישנה גם בעיה. כי מסתבר שככל שהמערכה הזאת נגד דאעש נוחלת הצלחה, נוצרת בעיה לא פחות חמורה, דאעש יוצא – איראן נכנסת. דאעש נכנע – איראן משתלטת. חובה על כל מדינות התרבות להילחם בטרור בכלל, ובמתקפת הטרור של איראן בפרט, אותה איראן שחוללה כאן את שני הפשעים הנפשעים הללו. וביום הזה, ה – 11 בספטמבר, אנחנו עומדים דום יחד עם אחינו ואחיותינו בארה"ב גם כן. עומדים דום לזכר אלפי הקורבנות שנרצחו בפיגוע הנורא במגדלי התאומים בוושינגטון ובפנסילבניה.

בואנוס איירס, ניו יורק, ירושלים, פאריס, ברצלונה, בריסל – אף מדינה איננה חסינה מפני הטרור של האיסלאם הקיצוני, ומכוון שהאיום הוא משותף, גם הפתרון צריך להיות משותף. עלינו להתייצב נגדו יחד ללא מורא, ללא היסוס. אני מאמין שאם נפעל בדרך זו, יובטח ניצחונם של בני התרבות על נציגי הברבריות. הקדמה תכניע את ימי הביניים. הקדמה תכניע טרור שבמהותו פוגע באנשים חפים מפשע, אבל גם בימי הביניים לא עשו את מה שאיראן עשתה. גם בימי קדם פגעו באנשים חפים מפשע אבל לא פגעו בשגרירים, ואם עשו זאת, זה נחשב לפשע מיוחד. אפילו בימים של הברבריות נמנעו מלפגוע בשגרירים, אבל איראן פגעה גם פגעה בשגרירות ויצרה סטנדרט חדש שאיננו יכולים לקבל אותו.

מי שפוגע בנו, אנו פוגעים בו. בדרך חוקית, בדרך של בני אנוש, אבל הטרור ינצח רק אם לא נילחם בו. הבא נילחם בו, משום שעתיד כולנו מוטל על הכף. ננצור לעד את זכרם של קורבנות הפיגוע, נתחייב בשמם למגר את הטרור ונביא חיים ותקווה לקדמה ולשלום לאנושות כולה."

צילום : אבי אוחיון לע"מ
צילום : אבי אוחיון לע"מ
צילום : אבי אוחיון לע"מ
צילום : אבי אוחיון לע"מ
צילום : אבי אוחיון לע"מ
צילום : אבי אוחיון לע"מ
צילום : אבי אוחיון לע"מ

Back to top button