חדשות הארץכלכלהמבזקים

מיליוני ש"ח ממתינים לבעלי מניות "קו-אופ הריבוע הכחול" שטרם אותרו

בית המשפט העליון קיבל את הערעור שהגיש האפוטרופוס הכללי והורה להפקיד אצלו סך של כ-90 מיליון ₪ עבור בעלי המניות ב"קו-אופ הריבוע הכחול" שטרם אותרו.

קו-אופ הריבוע הכחול אגודה לשירותים בע"מ הוקמה בשנת 1942 כאגודה שיתופית צרכנית ומיזגה לתוכה במהלך השנים עשרות אגודות צרכניות מקומיות.
בחודש פברואר 2002, מומשו נכסי האגודה, באישור בית המשפט, וכספי התמורה שימשו לפדיון מניות חבריה. נכסי האגודה, אשר כללו, בין היתר, החזקות במשביר לצרכן ובחברות קמעוניות נוספות, נמכרו בסך כולל של מעל 1.3 מיליארד שקלים.

לאחר גיבוש פנקס חברי האגודה (שכלל למעלה מ-23,000 חברים) וקביעת זהותם נכנסה האגודה להליך הפירוק והמפרק פעל לפדיון המניות לחברים. על אף מאמציו הרבים של המפרק לאיתור בעלי המניות, לא כל בעלי המניות אותרו ובידי המפרק נותרו כספים המגיעים להם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי זכויותיהם של בעלי המניות שלא אותרו יחולקו בין בעלי המניות שאותרו כך שבעלי מניות שטרם אותרו לא היו צפויים לקבל תמורה כספית בגין מניותיהם.

האפוטרופוס הכללי, המופקד על ניהול נכנסים עזובים, הגיש ערעור לבית המשפט העליון על החלטה זו בטענה כי אין מקום להפקיע זכות קניינית של בעל מניה, לשם חלוקת שוויה בין בעלי מניות אחרים, וזאת בשל הסדר חוקי מפורש אחר.
בית המשפט העליון קיבל את מלוא טענות האפוטרופוס הכללי וקבע כי אין להפקיע זכות קניינית של בעל מניה שלא אותר וכי יש לשמור את הכספים בנאמנות עבור הזכאים אצל האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי.

קרדיט: pixabay
Back to top button