חדשות חוץמבזקים

חברי משלחת זק"א מסייעים ביוסטון ובפלורידה לטיפול בנזקי הסופה

צוותי זק"א הקימו חפ"קים ראשונים לסיוע בנזקי הסופה באזורים מרכזיים במיאמי, פלורידה. במסגרת הפעילות עשרות מתנדבים מהיחידה הבינ"ל של זק"א הגיעו במיוחד לאזור ונכנסו לפעילות מואצת על מנת לסייע לנפגעים מנזקי הסופה בפלורידה

לאחר ימי הכנה אינטנסיביים באזור מיאמי ובזמן שמרבית האוכלוסייה עושה את דרכה החוצה מהמדינה, צוותי זק"א בארה"ב הקימו את שני החפ"קים המרכזיים הראשונים לטיפול בקהילות המקומיות ובמטרה להיערך לסיוע לנזקי הסופה.

הצוותים שמורכבים מארגון 'הצלה מיאמי', יחידות זק"א הבינלאומיות וארגון "עמודים" המקומי, הקימו את החפ"קים באזורי היערכות, מהם ניתן יהיה לצאת למגוון משימות איתור, חילוץ וסיוע כשמזג האוויר יאפשר זאת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתי גולדטשיין, מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א סיפר: "לזק"א ידע נרחב שהצטבר דרך שנים של עשייה משמעותית בעשרות אסונות ופיגועים ברחבי העולם ומתן עזרה לכל מי שהיה זקוק, מצד אחד זהו ניסיון מצער, מצד שני מהניסיון הזה אנחנו יכולים לתרום למקומיים על מנת להציל ולחלץ. המשימה שלנו תתמקד בחילוץ נפגעי מים, טיפול בנפגעים ולא עלינו בהרוגים אם יהיו. הכוונה היא לסייע כפי שאנחנו יודעים באופן המקצועי ביותר. ההכנה של הצוותים בימים האחרונים ייצרה מצב במסגרתו אנחנו ערוכים באופן טוב יותר למתן סיוע, כל זאת יחד עם 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' כדי שנחזור בסוף המשימה הביתה בבטחה לסעודת ראש השנה."

יהודה משי זהב, יו״ר זק״א מסר כי "מתנדבי זק״א פרוסים היום במגוון אתרים בפלורידה וביוסטון ואם יידרשו יגיעו גם לאזורים נוספים. חשוב להבין שאלה אנשים שטובת האחר עומדת לנגד עיניהם לפני טובתם האישית, והם שם בשם העם היהודי, כדי לסייע ולהפגין ערבות ההדדית אמיתית, בהתאם לערכים שלנו ולצו מצפוננו – לסייע לאלה שצריכים את עזרתנו, ולא משנה אם האחר הוא יהודי, נוצרי או מוסלמי. הארגון מסייע ויסייע לכל מי שצריך, ללא הבדלי דת, גזע או מין".

צוותי זק"א במיאמי נערכו בחפ"קים השונים עם גנרטורים, שקי שינה, אוכל יבש וכמובן כלל הציוד לחילוץ והצלה ובשלים מבצעית לפעילות, כאשר במקביל צוותים נוספים של הארגון נמצאים בניו יורק, ערוכים ומוכנים להיכנס גם כן לפעולה באזור פלורידה בהגעה מוטסת או דרך הים.

לצד הפעילות, שמתקיימת בימים אלה גם ביוסטון, טקסס, הוציא מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א מכתב לכלל המתנדבים של זק"א באזורי האסון והארגונים האחרים שבוחרים להישאר באזור עם הנחיות לשמירה על הבטיחות האישית והמשפחתית.

מוקדם יותר משלחת זק״א המונה עשרות מתנדבים של הארגון בפיקודו של רועי סלמון, חילצה עשרות ספרי קודש ותשמישי קדושה מההריסות בבית הכנסת היהודי שנפגע באופן משמעותי בסופת ההוריקן שפקדה את האזור בשבועות האחרונים.

המשלחת שפועלת בשיתוף הארגון היהודי OU החלה את מסעה עם צאת השבת בישראל והגיעה ליוסטון בכדי לסייע לאנשי הקהילה היהודית במקום, המונה כ-60 אלף אנשים, להשיב את חייהם לשגרה ולשקם את הנזקים שגרמה הסופה.

חברי משלחת זק"א ליוסטון בתדרוך לפני היציאה בנתב"ג
חברי משלחת זק"א ליוסטון בתדרוך לפני היציאה בנתב"ג
Back to top button