חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ריבלין נפגש עם מרקל: "איראן עלולה לדרדר את האזור כולו למלחמה"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (חמישי) פגישת עבודה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. בפגישתם הממושכת הביע הנשיא תודה והערכה על המחויבות הגרמנית העמוקה לביטחון ישראל לאורך השנים ולהיותה מדינה יהודית ודמוקרטית.

הנשיא הבהיר כי "כולנו תקווה כי מחויבות זו תישאר בין המדינות תמיד, ללא קשר להרכב קואליציה כזה או אחר בכל אחת מהמדינות." במהלך שיחתם הביע הנשיא את נכונותה של מדינת ישראל לסייע ולשתף פעולה בכל תחום בהתאם לצרכים המשותפים של המדינות והדגיש את החשיבות הרבה בשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל מול חוסר היציבות האזורי.

הנשיא הדגיש כי מדינת ישראל מלאת תודה והערכה אל הקנצלרית על מחויבותה הממושכת והאיתנה לביטחון ישראל לאורך השנים ובין היתר גם בהקשר הצוללות, אשר תרומתן קריטית לביטחונה של מדינת ישראל. הנשיא הבהיר כי איראן היא גורם חתרני המוביל את התבססות הציר השיעי בסוריה ובמזרח התיכון כולו וכי דבר זה מהווה איום ישיר על מדינת ישראל ועל היציבות האזורית כולה. באופן זה, הדגיש הנשיא, עלולה איראן "לדרדר את האזור כולו למלחמה". בשיחתם על המצב הנוכחי בסוריה הרחיב הנשיא באשר לפעילות ההומניטרית של מדינת ישראל למען פצועי הלחימה בסוריה ועל היד המושטת ממדינת ישראל אל חסרי הישע של סוריה הגם שמדובר במדינת אויב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא סקר בפני מרקל גם את ההשלכות המסוכנות של פעילות חיזבאללה בחסות איראנית בלבנון ואמר כי חיזבאללה מסכן את האוכלוסייה המקומית ומפר באופן עקבי את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. בהקשר זה הנשיא הבהיר כי תשתית הנשק בה מתחמש חיזבאללה תחייב את מדינת ישראל להגיב.

השניים דנו גם בג׳יהאד העולמי ובאיום הגלובלי שמהווה דאע"ש. הנשיא אמר כי "המשימה שהציב העולם להבסתו חשובה וראויה" וכי "ישראל תסייע בכל האמצעים על מנת להביא למימושה". בסיום פגישתם דנו שני המנהיגים ביחסים הבילטרליים בין המדינות ובצורך להמשיך ולהעמיקם גם בעתיד. שני הצדדים רואים חשיבות בכך שיחסים אלו יעמדו בפני עצמם וישתקפו במגוון רחב של נושאים ולא רק על רקע מחלוקות.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
Back to top button