חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

הסוף לפקקים – 12 דקות נסיעה : נחנך מחלף רוזמרין החדש בדרך בגין

סוף הפקקים: היום (חמישי) נחנך מחלף רוזמרין החדש בדרך בגין, מסלול ישיר מהמנהרות שבכביש 60 עד כביש 443 וכולו ב-12 דקות. עוד מתוכנן הרחבת כביש 60 בשנתיים הקרובות. ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן: "גוש עציון נמצאת היום בליבה של מהפכת תחבורתית שהולכת ומתמשכת"

מהיום 12 דקות יפרידו מכביש המנהרות שבאזור גוש עציון לבין כביש 443. מחלף חדש, 'רוזמרין' בדרך בגין, הסמוך לשכונת גילה שבירושלים, יחנך היום. המחלף כולל שני מפלסים ומנהרה באורך 70 מטר. המפלס התחתון  יהווה חיבור ישיר לכביש המנהרות.

מעתה, תהיה האפשרות לחצות את ירושלים בנסיעה נסיעה רצופה ללא רמזורים, מכביש המנהרות (כביש 60) ועד כביש 443. המחלף ייפתח לנהגים החל  מהלילה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המועצה האזורית שלמה נאמן אמר: "סוגיית הפקקים והזמן שעוברים תושבי הגוש היא סוגיה שמעסיקה אותנו יום יום. וב"ה גוש עציון נמצאת היום בליבה של מהפכת תחבורתית שהולכת ומתמשכת, אנחנו מברכים על בניית המחלף ומקווים שתנופת הבנייה תלך ותתעצם הן מבחינת תשתיות והן מבחינת יחידות דיור חדשות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אף הוא בטקס פתיחת המחלף בירושלים ואמר: "אני ירושלמי והיום זה יום חג לירושלים ולבנותיה. את הבשורה הגדולה הזאת שאנחנו מביאים היום אפשר לתמצת במשפט אחד מהתנ"ך: "עיר שחוברה לה יחדיו". עכשיו בירת ישראל מחוברת מצפון עד דרום באמצעות הכביש המטופח הזה.
בנסיעה הרצופה והאסתטית הזאת, שנמשכת דקות ספורות ללא רמזורים – וזה דבר נפלא, אנו חוצים את ירושלים צפון-דרום כעורק חיים מהיר, נפלא, נגיש. מהפכת התשתיות מחברת בין ערי ישראל, וכמו שאנחנו רואים היא גם מתרחשת בתוך ערי ישראל. זו מהפכה אמיתית, זו מהפכה כלכלית, מהפכה לצמצום פערים, לשוויון הזדמנויות, לשגשוג, לצמיחה.

אנחנו גאים בעבודה הזאת ואני חייב להגיד שיש לנו שותפים נפלאים – לי, לישראל ולראש העיר ניר ברקת, יש לנו באמת אנשים יוצאים מן הכלל שעוסקים בזה, גם ראשי הרשויות כולם צריכים לעזור ועוזרים. משום שאחרת אתה נתקע בחיבור, אתה לא יכול לחבר את השקע לתקע בלי הסיוע של ראשי הרשויות שתמיד נותנים כתף ואנשי החברות שעוסקות בנושא הזה. כל הצוותים העירוניים והמקצועיים, אני רוצה להודות לכם מקרב לב.יש לנו מדינה חזקה מאוד, יש לנו מדינה מתקדמת ופורחת, יש לנו מדינה מחוברת. עכשיו אנחנו יכולים להגיד: יש לנו גם בירה יפה ומחוברת, ויחד נמשיך לשמור עליהן, להתגאות בהן." אמר נתניהו.

צילום: קובי גדעון / לע"מ
דוברות גוש עציון
דוברות גוש עציון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח