בריאותחדשות הארץמבזקים

81 רופאים הוסמכו למתן אישור למטופלים לשימוש בקנאביס רפואי

המחזור הראשון לרופאים שסיימו קורס למתן אישור לשימוש קנאביס רפואי הסתיים. 81 רופאים יתחילו לתת אישור לשימוש בקנאביס רפואי. שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "הצטרפות כמות רופאים מומחים לאישורי קנאביס רפואי יקל על התהליך לחולים שנדרשים לכך בהתאם לחוק".

כמו כן הצהיר שר הבריאות שיש צורך בהוזלת מחיר הקנאביס הרפואי לחולים. ליצמן: ״אנשים שסובלים מכאבים קשים נדרשים כיום לשלם מחיר גבוה מידי ברכישת קנאביס רפואי ויש להוריד המחירים.

הרפורמה הינה מהלך נרחב וייחודי בעולם שכולל, מלבד הכשרה של המחזור הראשון של רופאים לטפל במוצרי קנביס, את כל הרבדים שיאפשרו ניפוק של קנביס ומוצרי קנביס ובכללם: גידול בתנאי איכות ראויים, ייצור וולידי ואיכותי כמו הקיים בתרופות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היק"ר (היחידה לקנביס רפואי) החלה בהכשרות רופאים לטיפול ולהתווית מוצרי קנביס באיכות "Medical Grade" שיאפשר למטופלים לרכשם בבתי המרקחת.

כמו כן מתקדמים בקצב מזורז כלל המאמצים ביתר הרבדים המשלימים לתהליך ובכללם: חוות גידול ומפעלי ייצור למוצרי קנביס באיכות הראויה וכמו כן השלמת מערכי הפיקוח לאבטחה, מניעת זליגה ופיקוח על נאותות הפרקטיקה הרפואית.

הצפי הינו כי הרפורמה במלואה תחל ככל הנראה ברבעון האחרון של השנה 2017 או ברבעון הראשון של שנת 2018, ומוצרי הקנביס באיכות "Medical Grade" יהיו זמינים כמוצרים בעלי ריכוזים ידועים ומפוקחים, שיאפשרו לרופא המטפל (שהוכשר לכך) – להתוות קנביס, ולמטופל – לרכשו בבית המרקחת.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן הוסיף כי "המהלך שאנחנו מובילים הוא אך ורק מבחינה רפואית שכן היחס לקנאביס צריך להיות דומה לכל סם שלפי החוק הינו אסור לשימוש ומסחר. עם זאת, החוק מאפשר שימוש בקנאביס רפואי למחלות קשות במקרים מיוחדים ותחת מגבלות. הצטרפות כמות רופאים מומחים לאישורי קנאביס רפואי יקל על התהליך לחולים שנדרשים לכך בהתאם לחוק".

Back to top button