חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "מה שקורה בפועל עם גוש המדינות הערביות לא קרה בתולדותינו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (רביעי) באירוע הרמת כוסית במשרד החוץ לכבוד השנה החדשה כי "מה שקורה בפועל עם גוש המדינות הערביות, לא קרה בתולדותינו גם כשחתמנו על הסכמים. בפועל שיתוף הפעולה בדרכים שונות ברמות שונות, עדיין לא חוצה את רף ההחצנה, אבל מה שיש מתחת לרף ההחצנה זה הרבה יותר גודל מכל תקופה אחרת בתולדות ישראל"

ראש הממשלה נתניהו הוסיף : "אנו מקדימים את הרמת הכוסית בשל הצלחה, כיוון שאנו הולכים לבצע נסיעה היסטורית, כי מסתבר שזו פעם ראשונה שראש ממשלה ישראלי מכהן נוסע למדינות מרכז ודרום אמריקה, זה גוש ענק שעוד לא ביקרנו בו.

היום אנו נמצאים במקום אחר, הברית עם ארה"ב איתנה מתמיד, עם צפון אמריקה בכלל, קשרים איתנים גם עם אירופה ומפתחים את מזרח אירופה. הפריצה הגדולה היא לכל היבשות, החזרה שלנו גם לאפריקה, מרחיבים את היקף הסיוע בטכנולוגיה וזה מביא להתעניינות עצומה ביבשת. הפריצה מתבטאת גם במאמצים גדולים באסיה, לא היה מגע אמיתי עם סין וככה משמעותי עם הודו ויפן ושלא נדבר על המדינות המוסלמיות, אזרבייג'ן וקזחסטן. זה השתנה באבחה בשנתיים האחרונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש שינוי גדול גם עם רוסיה, וזהו שינוי עצום גם מבחינת חיבור אינטרסים כלכלים תרבותיים וכמובן ולהגיע ככל הניתן לתאום ציפיות ותאום כוונות ברמה האסטרטגית ואתם מבינים כמה זה קריטי בימינו, הקשר מטופח ומחוזק על ידינו ועל ידי רוסיה עצמה. אלה שינויים אדירים, שינוי קוטבי שבא עכשיו, ולא נשכח את אוסטרליה, שהגענו עד לשם.

עכשיו אנו מפתחים את הקשר עם יבשת אמריקה הלטינית, זה שוק עצום בגוש גדול של מדינות חשובות. יש כאן פריצה למרחב. ואסביר למה זה קורה כי ההנחה היסודית הייתה שאם אנו נעשה הסכם עם הפלסטינים, מה שרצינו ועדיין רוצים, זה יפתח לנו את העולם, אין ספק שזה יעזור, אבל העולם נפתח גם בלי זה, וזה לא מייתר את החשיבות של בחינת מסלולים ותהליך מדיני ונורמליזציה.

ואציין עד גוש אחד של מדינות בפריצה של ישראל למרחב, שהוא גוש המדינות הערביות, מה שקורה בפועל איתן לא קרה בתולדותינו גם כשחתמנו על הסכמים. בפועל שיתוף הפעולה בדרכים שונות ברמות שונות, עדיין לא חוצה את רף ההחצנה, אבל מה שיש מתחת לרף ההחצנה זה הרבה יותר גודל מכל תקופה אחרת בתולדות ישראל. זה שינוי עצום. כל העולם משתנה. אין זה אומר שהוא משתנה עדיין בפורומים הבינ"ל, באו"ם, באונסק"ו. מה שיש פה זה שינוי עצום וזה קורה חרף העובדה, שלצערנו, הפלסטינים עדיין לא שינו את התנאים להסדר מדיני שהם בלתי קבילים על חלק גדול בציבור ובכל זאת זה קורה. זה קורה כי אנחנו מטפחים שתי עוצמות שביחד מביאים את השלישית. מטפחים כמדיניות את העוצמה הכלכלית-טכנולוגית שמאפשרת לטפח את העוצמה הצבאית-מודיעינית של ישראל והשילוב שלהן נותן עוצמה מדינית וזו תפיסה שונה".

ארכיון – ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים צח / לע"מ
Back to top button