חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

משרד החקלאות שוקל הארכת חיי המדף של בשר טרי בוואקום

כחלק מהפחתת עלויות הבירוקרטיה, משרדי החקלאות, הכלכלה והבריאות הפיצו להערות הציבור החלטה להארכת חיי המדף של בשר טרי בוואקום. המטרה: הגברת התחרות והורדת המחיר לצרכן, באמצעות הגדלת הכדאיות ליבואנים לייבא בשר טרי מצונן (לא קפוא).

משרד החקלאות מקדם במקביל מספר רפורמות להפחית את הבירוקרטיה והסרת חסמים בפרט בתחומי ייצור ויבוא מוצרים מן החי. כחלק מקידום תהליך הייבוא, הוחלט, בשיתוף עם משרדי הבריאות, הכלכלה וראש הממשלה, על הארכת תוקף חיי המדף המקסימאליים של בשר מצונן שנשמר בוואקום באופן שיאפשר הגברת התחרות והורדת המחיר לצרכן, באמצעות הגדלת הכדאיות ליבואנים לייבא בשר טרי מצונן (לא קפוא). ההחלטה הועברה להערות הציבור.

המהלך יאפשר יבוא בשר טרי בהובלה ימית מיצרניות בשר איכותיות כגון: ארגנטינה, ארה"ב, אוסטרליה ומדינות נוספות, אשר עד היום התאפשר לייבא מהן בהובלה ימית רק בשר קפוא בשל מגבלות התוקף המקסימלי של חיי המדף. המהלך יגביר את התחרות בשוק הבשר הטרי, יקטין את יוקר המחיה, ויאפשר לצרכני הבשר לבחור מתוך מגוון רחב יותר של בשר איכותי וזול. בנוסף, צפוי מהלך זה לצמצם את כמות משלוחי העגלים החיים ובכך לצמצם את הפגיעה ברווחת בעלי החיים הנובעת מהובלתם לישראל. מהלך זה מהווה המשך ישיר ל"דוח בחינת ענף הבקר" אשר פורסם ע"י רשות ההגבלים העסקיים בשנת 2016, אשר העלה כי קיים צורך בהגברת התחרות בענף הבשר בישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח