אינטרנטחדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

הכנסת אישרה היום את תקנות הנגישות באינטרנט

וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בדיון בראשות ח"כ אילן גילאון, אישרה היום (שלישי) את תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תיקון, התשע"ז-2017, אשר נועדו לאפשר לאנשים עם מוגבלות שימוש שוויוני ברשת האינטרנט, תוך קבלת התאמות נדרשות. התקנות, אשר תיקונן גובש בהובלת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ייכנסו לתוקף ב-26.10.17.

התקנות הן חדשניות והן קובעות את דרישות הנגישות לשירותי אינטרנט ובכלל זה אתרי אינטרנט, מסמכים דיגיטליים, ויישומים (אפליקציות). התקנות חלות על כל גוף המעניק שירות לציבור. לאור הצמיחה המשמעותית של נושא השירות באינטרנט, וחשיבותם בחיי היום יום של כל אזרחי ישראל, ההנגשה של שירותים אלה היא חשובה וחיונית. התיקון המוצע מאזן בין היכולות, המורכבות והאפשרויות טכנולוגיות יחד עם הצורך בהבטחת נגישות לאנשים עם מוגבלות בשירות מרכזי זה. התיקון גובש בהיוועצות על כל הגורמים הרלוונטיים – ארגונים, אנשים עם מוגבלות, אנשי מקצוע וגורמים חייבים.

התקנות דורשות מכל אתרי האינטרנט המעניקים שירות לציבור, כמו גם אפליקציות סלולר שבהן ניתן שירות, לעמוד בדרישות הנגישות עבור אנשים עם מוגבלות החל ממועד תחולת התקנות. התקנות גם מגדירות מצבים בהם קיימת חובה להנגיש סרטונים באמצעות כתוביות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גורם חייב שלא יעמוד בדרישות התקנות באופן נקודתי יחויב לתקן את הליקוי בזמן סביר מרגע שקיבל הודעה או תלונה על הנושא, ולכל היותר תוך 60 יום.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברמי טורם אומר כי "החל מחודש אוקטובר השנה, יוכלו אנשים עם מוגבלות ליהנות מנגישות למידע באינטרנט. הדבר הוא בשורה עבור אנשים עם מוגבלות, שעד היום לא תמיד יכלו להשתמש כמו כולנו בשירותי האינטרנט. מדובר בתיקון רחב היקף אשר ישפר את חייהם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים – בין אם הם מקבלים מסמכים מהבנק, מבקשים לקרא מסמכים מאתר, למלא טפסים, ללמוד באוניברסיטה ועוד. אני מודה לכל השותפים ובראשם שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, וח"כ אילן גילאון. אנחנו מצפים מכל הגורמים במשק, לקחת אחריות וליישם את התקנות. הגענו לתקנות מאוזנות לאחר דיונים רבים ומפרכים, אני מאמין שהתקנות כפי שהותקנו כעת הן מידתיות ויישימות ויובילו לקפיצת מדרגה בנגישות אותה חווים אנשים עם מוגבלות. נציבות שוויון תפעל ליישום החוק, להעברת המידע לציבור החייבים ואף תחל באכיפה לפי הסמכויות שהוענקו לה ולוחות הזמנים הרלוונטיים".

קרדיט: pixabay
Back to top button