חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

ירוק – ירוק! נסיעת בכורה לאוטובוס החשמלי של אגד בחיפה

סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז, מנכ"ל המשרד ישראל דנציגר וצוות המשרד, הצטרפו היום (שלישי) לנסיעתו של האוטובוס החשמלי הראשון במפרץ חיפה של חברת אגד. אוטובוס זה הוא הראשון מתוך 25 אוטובוסים שנרכשו ע"י אגד בעקבות תמיכה משותפת של המשרד להגנת הסביבה וקק"ל.

אל האוטובוסים האלה, שאינם פולטים זיהום כלל, יצטרפו עד סוף השנה עוד כ-40 אוטובוסים חשמליים בערים נוספות ברחבי הארץ. מעבר להפחתת זיהום האוויר, הנסיעה באוטובוסים אלה שקטה ונעימה, ומהווה שיפור שירות שהמשרד מקווה כי יעודד עוד אנשים לנסוע בתחבורה הציבורית.

בטקס ההשקה באוגוסט אמר השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "זיהום אוויר מתחבורה הוא אחד מהאיומים הסביבתיים הגדולים ביותר על הציבור בישראל. בכל שנה מתים בישראל כ-2,200 בני אדם מזיהום אוויר, יותר ממחציתם מזיהום אוויר מתחבורה. יחד עם קק"ל אנחנו משקיעים 370 מיליון שקל בפרויקטים רבים שיסייעו בהפחתה משמעותית של זיהום האוויר ו-25 האוטובוסים החשמליים של אגד שאנו חונכים בחיפה הם פרויקט אחד מיני עשרות נוספים. במקביל, אנחנו מקדמים בשנה האחרונה תוכנית לאומית גדולה למאבק בזיהום אוויר מתחבורה בעלות של 260 מיליון שקל נוספים שיתרמו משמעותית למאבק שלנו בהפחתת זיהום האוויר מתחבורה, העלאת איכות החיים לתושבים ושמירה על בריאותם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז, אמר היום בנסיעה: ״אין ספק שהנסיעה הראשונה באוטובוס החשמלי בחיפה הייתה מרגשת, שכן מדובר במהפכה סביבתית אמיתית, שתפחית את זיהום האוויר בצורה משמעותית ותהא הסנונית הראשונה להמשך המגמה הירוקה בחיפה. כיליד העיר ותושב הקריות, שממונה על הזיהום במפרץ חיפה, אני שמח שהתוכנית מביאה בשורה ופתרון לזיהום הנגרם באמצעות התחבורה הציבורית, בשאיפה שמודל זה יונחל בכל הארץ ובשאיפה שהתחבורה הציבורית המונגשת לאזרחי המדינה תהיה איכותית, ירוקה ונקייה״.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, אמר היום: "זה קורה, זאת מציאות, הפעולות של המשרד להגנת הסביבה במהפכת הרכב הנקי יורידו את זיהום האוויר מתחבורה ביותר מ-30%. המשמעות היא אלפי אנשים שלא יחלו במחלות לב, ריאה וסרטן. זה משמעותי מאוד".

הנסיעה הבוקר. צילומים: אסף יזדי ואור אזריאל, המשרד להגנת הסביבה
הנסיעה הבוקר. צילומים: אסף יזדי ואור אזריאל, המשרד להגנת הסביבה
הנסיעה הבוקר. צילומים: אסף יזדי ואור אזריאל, המשרד להגנת הסביבה
הנסיעה הבוקר. צילומים: אסף יזדי ואור אזריאל, המשרד להגנת הסביבה
Back to top button