חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

חיילים משוחררים, לא מימשתם את מלוא הפיקדון? מגיע לכם כסף

בהנחיית שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ייצא השבוע משרד הביטחון במהלך "פיקדון 2000", הקורא לחיילים משוחררים, שהתגייסו החל משנת 1992 ועד ליום 31.12.2000 ולא מימשו את מלוא הפיקדון האישי, לממש את הכספים השמורים עדיין בחשבון הפיקדון האישי, שנפתח עבורם עם סיום שירותם הצבאי או השירות הלאומי. מדובר בעשרות אלפי זכאים, שככל הנראה לא משכו את יתרת כספי הפיקדון, שלה הם זכאים, על פי חוק, לאחר השירות.

מנתוני משרד הביטחון עולה כי במרבית המקרים מדובר בסכומים קטנים (הסכומים צמודים למדד): לכ-70% מהזכאים קיימת יתרת פיקדון של עד 999 ₪, לכ-20% מהזכאים יתרה של 1,000-4,999 ש"ח, ולעוד כמה אלפים יתרה של בין 5,000-10,000 ש"ח ואף יותר.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "מיד כשהתברר לי שיש עשרות אלפי חיילים שהשתחררו משירות צבאי ולא משכו את כספי הפיקדון שלהם במלואם, הנחיתי לפעול באופן מיידי ולקרוא לאנשים לבוא ולקבל את כספם, גם כשמדובר במי ששירתו לפני 15 ו-20 שנה. מי ששירת את המדינה באותן שנים ולא משך את מלוא הפיקדון, ראוי שיקבל את הכסף המגיע לו. משרד הביטחון יודע להוקיר את החיילים והחיילות המשוחררים וממשיך לפעול למענם באופן יזום. זו חובתנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
"משרד הביטחון יודע להוקיר את החיילים והחיילות המשוחררים" – צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

ראש האגף והקרן לחיילים משוחררים, חמדה מרק: "האגף והקרן עושה כל שביכולתו על מנת להגיע לכל חייל משוחרר למיצוי זכויותיו. במהלך שמוביל שר הביטחון, אנו פונים לחיילים משוחררים, שטרם משכו את כספיהם ועדיין עומדת להם יתרת פיקדון, וקוראים להם לגשת לבנקים הרלוונטיים ולמשוך את כספם. המטרה היא, שלא יוותרו בידי המדינה כספים של חיילים משוחררים".

כספי פיקדון אלה נועדו, אך ורק, לחיילים שהתגייסו החל משנת 1992 עד לתאריך 31.12.2000. לאחר מכן שונה החוק וחיילים שלא משכו את פיקדונם בתוך שבע שנים מיום השחרור, איבדו את זכאותם. לפני כחודש, בהוראת שר הביטחון, תוקן החוק כך שכל חייל שמשתחרר לאחר 12.7.2017, יקבל את יתרת פיקדונו ישירות לחשבון הבנק שלו, כעבור שש שנים וחצי מיום שחרורו.

רוצים לבדוק את זכאותכם? כנסו והקלידו את תעודת זהות שלכם – לבדיקה לחצו כאן

 

Back to top button