חדשות הארץמבזקים

"התושבים נפעמו מהמסירות של מתנדבי זק"א שהגיעו מעבר לים"

משלחת מתנדבי זק"א פועלת בעיר יוסטון במדינת טקסס שבארצות הברית, בעקבות סופת הוריקן "הארווי" שפגעה במדינה, ובפרט בעיר יוסטון בה הוצפו לפחות 136 אלף בתים. סופת ההוריקן גבתה את חייהם של עשרות והשאירה מאות אלפי בני אדם מחוסרי דיור. כך גם הסופה גרמה לנזקים אדירים המוערכים ב-180-150 מיליארד דולרים, כך על פי מושל טקסס גרג אבוט.

הקהילה היהודית ביוסטון מונה כ-60 אלף בני אדם, שנפגעה באופן משמעותי ואלפים מהם נותרו ללא קורת גג. כך גם ניזוקו רבים מבתי הספר ובתי הכנסת וחלקם אף הוצאו מכלל שימוש. זק"א במסגרת היותו ארגון בינלאומי, הוציא מישראל משלחת חילוץ וסיוע הכולל 12 מתנדבים בראשות המפקד רועי סלמון אשר פעלו תחילה לסריקת בתי מגורים על מנת לאתר נפגעים ונעדרים.

עם הגעתם לאיזור האסון ביוסטון, חברה משלחת זק"א לסוכנות הפדרלית "פימה", המרכזת את הסיוע לנפגעי טרור ואסונות טבע, איתם יש לזק"א מסורת של שיתוף פעולה כאשר זו השנה השביעית שבתרגיל הבינלאומי השנתי משתתפים מתנדבי ומפקדי זק"א.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"המשלחת של זק"א קיבלה משימות בעיקר בתחום ההומניטרי" מספר ראש אגף המבצעים בזק"א חיים ויינגרטן. "בגדול, אין כרגע חשש לחייהם של נעדרים נוספים, אך יחד עם זאת עדיין נערכות סריקות בבתים שננטשו על ידי התושבים, ויתכן שעדיין ימצאו גופות". המשימות של משלחת זק"א כוללים בין השאר סיוע למשפחות להשיב את בתיהם לכשירות, חילוץ חפצים שנסחפו בהוריקן.

בתום פעולות חילוץ הנפגעים והעברתם למקום מבטחים, במקביל לאיתור נעדרים והבאתם למתחם מיוחד שהוקם עבור הקהילה היהודית – פעלה המשלחת הישראלית לצד מתנדבי זק"א נוספים שהגיעו מניו יורק על מנת לעזור בשיקום הקהילה, אספקת אוכל כשר למרות הקשיים בשנוע ציוד ומזון.

"אנו פועלים בקרב הקהילות היהודיות ביוסטון על מנת למזער ככל הניתן את הנזקים במקביל לסיוע" מספר רועי סלמון, מפקד משלחת הסיוע של זק"א ביוסטון. "הפעילות של מתנדבי זק"א נערכת תוך תיאום מלא עם ארגון OU, ארגון איחוד הקהילות היהודיות בארצות הברית, אשר מובילים את הסיוע ההומניטרי לקהילות היהודיות לאחר האסון ומרכזים את ארגוני הסיוע".

סלמון מספר: "התושבים נפעמו מהמסירות של מתנדבי זק"א שהגיעו מעבר לים על מנת לסייע לקהילות יהודיות, שבדרך כלל נמצאים בצד הנותן ועתה נזקקים לעזרה". מעבר למשפחת שיצאה מישראל, הגיעו גם צוותי מתנדבים מניו יורק, על מנת לסייע ליהודים תושבי המקום".

אחד הקשיים איתם מתמודדים בקהילה היהודית, היא מזון כשר שהולך ואוזל באין משלוחים חדשים סדירים. המזון המסופק בדרך כלל באמצעות משאיות לרשתות המזון, נתקל בקשיים גם בגלל שחלק מהמרכולים הוצפו ואינם ניתנים לשימוש והן בגלל הקשיים בשינוע מזון בכבישים שהוצפו. משלחת מתנדבי זק"א פועלת בין היתר בשינוע מזון כשר לרווחת היהודים תושבי העיר.

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א הוסיף כי במסגרת הפעילות ביוסטון, סייעו מתנדבי זק"א מישראל ומניו יורק לבתי הכנסת של הקהילות היהודיות שהוצפו וניזוקו קשות במהלך הוריקן "הארווי", חילצו ספרי קודש, בשיתוף עם הרב דב גלמן מרבני הקהילה האשכנזית שבית הכנסת שלהם נפגע קשה. הרב דוד מצרי מרבני הקהילה הספרדית ביוסטון מסייע רבות למתנדבים בשטח. אמש פעלו המתנדבים במשך שעות ארוכות בבית הכנסת האורתודוקסי בעיר.

צילום: משלחת זק"א
צילום: משלחת זק"א
צילום: משלחת זק"א
צילום: משלחת זק"א
צילום: משלחת זק"א
צילום: משלחת זק"א
צילום: משלחת זק"א
Back to top button