חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"פגמים בהסכם עם מני נפתלי – הוגשה תלונה על פרקליט המדינה"

התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה לשרת המשפטים איילת שקד וליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט בבקשה כי יפתחו בחקירה משמעתית נגד פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן ומעורבים נוספים באישור מעמדו של מני נפתלי כ"עד מדינה"

​בפנייה עולות טענות לכך שמני נפתלי קיבל מעמד של "עד מדינה" באופן המנוגד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה המפרטות כיצד יש לערוך הסכם עד מדינה. כך למשל הסכם עם נפתלי נקבע בעל פה למרות שהנחיית היועץ מחייבת חתימה בכתב.

מני נפתלי | מתוך פייסבוק

היועץ בהנחיותיו מחייב להבהיר לעד את התנאים המגבילים תחתם הוא נתון כמו למשל האיסור להתראיין לכלי תקשורת, אך נפתלי הצהיר בפני חוקריו שבכוונתו לפנות לכלי התקשורת. בנוסף, לא נכללו התנאים לפיהם אם הפר העד את התחייבותו המדינה רשאית להשתמש נגדו בראיות שהציג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתנועה למשילות ודמוקרטיה העוקבת אחר פעילות מערכות אכיפת החוק בשנים האחרונות מפרטים במכתב התלונה את מסכת האירועים שקדמה להסכם שנערך עם נפתלי לפני הבחירות האחרונות בפברואר 2013. מפורט כיצד היועץ המשפטי לממשלה דאז וינשטיין פנה למבקר המדינה ושאל האם קיימים אצלו חומרים בנושא מעונו של ראש הממשלה על אף שלמעלה מחצי שוינשטיין לא טרח לבקש זאת מלינדנשטראוס.

תוך שלושה ימים מפניית היועץ למבקר ופרסום העניין לכלי התקשורת, הגיע נפתלי ולאחר שבועיים בלבד זכה לחסינות מהפללה עצמית כשספק רב אם בוצעו הבדיקות הנדרשות על פי הנחיית היועץ לפני חתימה על הסכם עד מדינה, ולא זו בלבד אלא שניתנו לנפתלי תנאים של עד מדינה, ללא כל הסכם בכתב, בניגוד ברור להנחיית היועץ המשפטי לממשלה.

נכתב כי "טוהר ההליך הפלילי ואמון הציבור במערכת התביעה, מחייבים בדיקה מעמיקה בדבר הנסיבות החריגות שהצדיקו זניחת כל סטנדרט המופיע בהנחיית היועץ, והגעה לסיכום עד מדינה עם מר מני נפתלי".

תלונה לשרת המשפטים וליועמש בנושא מני נפתלי

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח