חדשות הארץכלכלהמבזקים

רשות המסים: 'מענק עבודה' יועבר לזכאים ב-13 בספטמבר

שר האוצר משה כחלון ומנהל רשות המסים, משה אשר הודיעו היום כי התשלום השני של מענק עבודה עבור שנת המס 2016, בסכום כולל של כ-210 מיליון ₪ יוקדם ויועבר לחשבונות הבנק של כ- 180,000 זכאים ביום רביעי ה-13 בספטמבר, כחודש ימים לפני המועד הקבוע בחוק, זאת כדי לאפשר לזכאים, שכירים ועצמאים כאחד, להיעזר בכספי המענק לקראת ראש השנה וחגי תשרי.

למענק עבודה עבור שנת המס 2016 זכאים שכירים ועצמאים שבשנה זו מלאו להם 23 והיה להם לפחות ילד אחד שטרם מלאו לו 19. וכן, שכירים ועצמאים ללא ילדים ובלבד שמלאו להם 55 בשנת 2016. ההכנסה החודשית הממוצעת בשנת 2016 של העומדים בכל תנאי הזכאות הנוספים צריכה להיות גבוהה
מ-2,060 ₪ ונמוכה מ-6,730 ₪.

יצוין כי השנה בעקבות תיקון החוק, שחל על מענקים שישולמו בגין שנת המס 2016 ואילך, אמורה לגדול אוכלוסיית הזכאים למענק לאור ההקלות שניתנו להורים עובדים במשפחות חד הוריות, לעובדים עם מוגבלות ולעצמאים. כך למשל: טווח ההכנסה החודשית הממוצעת המזכה במענק להורים עובדים במשפחה חד הורית הורחבה והיא נעה בין 1,270 ₪ ל-11,480 ₪. עובדים עם מוגבלות שנקבע להם שכר מינימום מותאם מכוח "חוק שכר מינימום" יוכלו ליהנות מהמענק גם אם אין להם ילדים או שטרם מלאו להם 55 והם ייהנו ממענק גם בשכר גבוה משאר האוכלוסייה. עצמאים מקבלים החל מהשנה את המענק במועדים זהים לשכירים, בניגוד למצב הקודם שקיבלו את המענק כזיכוי מהמס שלהם בפריסה על פני ארבע שנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נזכיר כי בקשות לקבלת המענק ניתן להגיש באחת משתי דרכים: הראשונה, בקשה באמצעות אתר האינטרנט או האפליקציה לטלפונים סלולריים של הרשות (לחץ כאן לכניסה להגשת בקשה מקוונת למענק עבודה). אפשרות זו זמינה למי שהגישו בקשה למענק בשנתיים האחרונות. השנייה – בכל אחד מסניפי וסוכנויות דואר ישראל. ככלל, הליך הגשת הבקשה הינו פשוט וידידותי, הוא אינו כרוך בתשלום ואין צורך להיעזר בשירות בתשלום לסיוע בהגשת הבקשה. נזכיר כי תשלום המענק מופקד במועדים הקבועים בחוק ישירות בחשבונות הבנק של הזכאים וכתוספת נטו לשכר מעבודה.

הזכאים למענק לשנת המס 2016 קיבלו במועד התשלום הראשון כ-100 מיליון ₪ וכעת, במועד התשלום השני יקבלו כ-210 מיליון ₪, בסה"כ 310 מיליון ₪. נזכיר כי מטרת המענק, היא לשפר את מצבם הכלכלי של העובדים ברמות השכר הנמוכות ולצמצם פערים כלכליים-חברתיים. בנוסף מענק העבודה מהווה תמריץ להשתלבות אוכלוסיות, בעלות שכר נמוך, בשוק העבודה, זאת על מנת לסייע בשיפור מצבם הכלכלי, בהווה ובעתיד.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח