חדשות חוץמבזקים

שתי רעידות אדמה בעוצמה 6.3 ו-4.6 בצפון קוריאה בעקבות ניסוי גרעיני

לפני כשעה (ראשון) הורגשה רעידת אדמה בקוריאה הצפונית. על פי סוכנות הידיעות רויטרס בסין דרגת עוצמת הרעידה 6.3 שנגרמה כתוצאה מפיצוץ מתקן גרעיני שישי במספר במסגרת ניסוי שערכה קוריאה הצפונית, זאת לאחר שעות ספורות שפרסמה פיונגיאנג כי הצליחה לייצר פצצת מימן מתקדמת בעלת "עוצמה הרסנית גדולה".

מוקד רעידת האדמה היה 45 ק"מ צפונית-מערבית ל- Kimchaek בפעמים קודמות שאירעו באזור רעידות אדמה התברר כי נגרמו כתוצאה מניסויים גרעיניים. שמונה דקות לאחר הרעידה הראשונה הודיעה מנהלת רעידות האדמה בסין כי הורגשה פעם נוספת רעידת אדמה בצפון קוריאה בעוצמה של 4.6 אותה כינתה כ"התפוצצות מחשידה". בסין ציינו כי על פי נתוני הממשל, הקואורדינטות של שתי הרעידות היו כמעט זהות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תושבים המתגוררים בעיר הסינית ינג'י, על הגבול עם צפון קוריאה, סיפרו כי הם חשו ברעידה שנמשכה כ -10 שניות, וזמן קצר לאחר מכן ברעידת אדמה נוספת.

על פי כל הסימנים נראה כי קוריאה הצפונית ערכה את המבחן הגרעיני הגדול ביותר שביצעה עד כה באתר הנמצא בצפון-מזרח המדינה.

ממשלת יפן אישרה כי אכן מדובר בניסוי גרעיני שביצע הממשל בפיוניאנג. בשבת שוחח בטלפון ראש ממשלת יפן שינזו אייב עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על המשבר הגרעיני וההסלמה באזור. שני המנהיגים סיכמו כי יעמיקו את שיתוף הפעולה בנושא יחד עם דרום קוריאה נוכח האיום הגובר מצידה של קוריאה הצפונית.

על פי דיווח של הממשל בקוריאה הצפונית שצוטט בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, בחודש יולי האחרון השלימה בהצלחה צפון קוריאה שני ניסויים בטילים בליסטיים בין יבשתיים המסוגלים להגיע למרחק של 10,000 קילומטרים, מה שמכניס חלקים רבים מיבשת ארצות הברית לטווח איום הטילים.

צפון קוריאה ממשיכה לבצע ניסויים בכדי לקדם את תוכנית הגרעין שלה, זאת בניגוד להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם ולמרות הסנקציות החמורות שהוטלו עליה. לפני מספר שעות כאמור הודיעו בצפון קוריאה כי ערכו ניסוי מוצלח והצליחו להרכיב "פצצת מימן מתקדמת והרסנית".

צילום: סוכנות הידיעות רויטרס

צפון קוריאה לא הציגה הוכחות לטענותיה האחרונות וקים דונג-יוב, מומחה צבאי במכון ללימודי המזרח הרחוק באוניברסיטת קיונגנאם אומר כי הוא מטיל ספק באמינות הדיווח של צפון קוריאה. בהתייחסו לדיווח כי פצצת המימן במשקל של "עשרות עד מאות קילוטונים" אמר כי "לא נראה שמדובר בפצצת מימן אלא בפצצת אטום משודרגת אליה הוכנסו כמה איזוטופים של מימן בכדי להגביר את עוצמת הפיצוץ, אך לא מדובר בפצצת מימן מלאה".

יש לציין כי פצצת מימן יכולה לפגוע בשטח של אלפי קילומטרים וכי היא חזקה יותר מפצצת אטום. הניסוי האחרון שערכה צפון קוריאה מוערך בעוצמתו כמו הפצצה שהוטלה על הירושימה, יפן, בשנת 1945.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח