חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

צפו: נחשפה החטיבה הטקטית – טיפול באירועי טרור ופשיעה חמורה

מעבר מהיר משגרה לחירום, נטרול האיום בזמן המינימלי, יכולת הפעלה במספר מוקדים בו זמנית, מוכנות מבצעית לאיום חדירה מגבולות המדינה, הן רק חלק מהיכולות של החטיבה הטקטית, היחידה החדשה של משטרת ישראל שמצטרפת הערב (רביעי) לשורות חיל משמר הגבול בטקס חניכה בכותל המערבי שבירושלים.

במעמד השר לביטחון הפנים, מר גלעד ארדן, מפכ״ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד החטיבה הטקטית של מג"ב, ניצב משנה מאיר אליהו, ספ"כ משטרת ישראל, ספ"כ מג"ב, אורחים, משפחות, מפקדי ולוחמי החטיבה הטקטית, נחנכה החטיבה הטקטית והצטרפה לשורות משמר הגבול של משטרת ישראל.

צילום: דוברות המשטרה

החטיבה הטקטית הוקמה בתמיכת ובהובלת השר לביטחון פנים ומשרדו. מפכ״ל המשטרה ומפקד מג״ב הציגו לשר את הצורך בהקמת חטיבה חדשה שתתן מענה לאיומי הטרור והפשיעה. השר נרתם לרעיון המסדר ולאחר שבחן את הדברים הקצה משאבים ותקציבים ששימשו להתעצמותה המבצעית של החטיבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החטיבה שהוכרז על הקמתה בחודש ינואר השנה, מצטרפת היום לשורות המשטרה לאחר אימון הקמה שנמשך מספר חודשים ובמסגרתו אף זכתה לטבילת אש בפעילות מבצעית תוך שילוב כלל היכולות והאמצעים ויישומם הלכה למעשה בשטח.

היעוד המרכזי של החטיבה הטקטית הוא: טיפול באירועי פעילות חבלנית עויינת (פח״ע), הפרות סדר וסיוע מבצעי למחוזות משטרת ישראל בלחימה בתופעות פשיעה חמורות.

השר לביטחון הפנים, מר גלעד ארדן אמר בנאומו: "חמאס בונה את עצמו לסבב הבא וממשיך להפקיר את תושבי עזה. במקום לדאוג לרווחתם הוא משקיע בבניית מנהרות התקפיות לתוך שטח מדינת ישראל, אך אנו נערכים לכל תרחיש, גם למול חדירת מחבלים ביחד עם לוחמי צה"ל ויתר כוחות הביטחון עומדים היום שכם אל שכם, שוטרי משטרת ישראל מתוך ההבנה הברורה שבסבב הלחימה הבאה, בדיוק כמו שראינו בגל טרור היחידים: "העורף הוא החזית", ושם אויבנו יפגשו שוטרים ולוחמים שמוכנים להתמודד עם כל איום ולהכניע כל אויב. היחידה הטקטית של מג"ב תפעל כחלק מבצעי משמעותי מהמענה הביטחוני של מדינת ישראל ותשפר מאוד את המענה שיעביר לאויבנו את חוסר התוחלת שבניסיונות לפגע בנו. הקמת החטיבה מחזקת את היכולת שלנו לתת ביטחון טוב יותר בעריי ויישובי הדרום, שאני מסתכל על הלוחמים שלנו כאן. אין לי ספק שתושבי ישראל יוכלו לישון טוב יותר ולסמוך על פעילותה הנחושה של החטיבה".

צילום: דוברות המשטרה

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, אמר: ״הקמת החטיבה הטקטית היא ההוכחה הטובה ביותר לתהליכי ההתאמה שעושה משמר הגבול מול האתגרים העומדים בפנינו. בעידן של טשטוש גבולות בין טרור לפשיעה, מג״ב בולט ביכולת לתת מענה מקצועי, מורכב ומגוון. החטיבה הטקטית הוקמה כמענה משטרתי לאיום החדירה מהגבולות בשטח שבתחום אחריות המשטרה. מתוך הכרה כי מדובר במשאב יקר החלטנו כי היא תנותב בעיקר למענים יזומים בתחום הלחימה בפשיעה. היום אנו מסמיכים את לוחמי החטיבה הטקטית ולשמחתי טובי בנינו משרתים בה״.

צילום: דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר בנאומו: "על מדרגות אנדרטת לינקולן תבע מרטין לות׳ר קינג ״יש לי חלום״. כשקיבלתי את הזכות לפקד החיל, גם בי נרקם חלום. חלום להציג את משמר הגבול אל הדור הבא. לנתב את המורשת, התהילה והיכולות העצומות של החיל המפואר שלנו-אל יום המחר. בחזוני ראיתי יחידה בעלת יתרון טקטי. יחידה בעלת יכולות התקפיות שוברות שוויון המפרות את מאזן העימות כאשר היא נכנסת למשוואה. יחידה המעצימה את יתרונו היחסי של משמר הגבול- ״עצמת האמצעים״ ו״עצמת הרוח״.
״כל מעשה אדם בחלום יסודם״ כתב הרצל בספרו, והנה מול עיני חלום שהתגשם. ניצב אני היום נרגש בטקס הקמת החטיבה הטקטית. גם בחלוף 70 שנות עצמאות, אנו חיים על חרבנו והמציאות מראה לנו בהד צלול וברור- כי כוח מגן חזק ואיתן הוא תנאי בלתי מתפשר להמשך הגנה על החיים העצמאיים בארצנו".

צילום: דוברות המשטרה

בנאומו פנה מפקד מג"ב לחטיבה ואמר: "לוחמים ולוחמות, עברתם אימון הקמה אינטנסיבי, מורכב ומוקף. כניסתכם לשטח הבהירה כי ישנו שחקן חדש בזירה, מודל ראוי עם יכולות שוברות שוויון שיובילו את המשטרה כולה להישגים מרשימים. לצד האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים הצבנו לוחמות ולוחמים, מפקדות ומפקדים מטובי בנינו ובנותינו אשר רוח ולהט בליבם וערכים של דמוקרטיה וכבוד האדם הם נר לרגלם".

בנאומו אמר מפקד החטיבה הטקטית, נצ"מ מאיר אליהו: "ראשית, אפתח בכך שאני גאה להיות שותף למהלך היסטורי – הקמה של חטיבה חדשה ייחודית ביכולותיה. יחידת דגל של משמר הגבול ומשטרת ישראל.

כחלק מהשינויים והתמורות שחווה החיל בהובלת מפקד מג"ב ובתמיכת המפכ"ל, נפלה בחלקי הזכות לעמוד בראש הקמתה של חטיבה חדשה שמטרתה להביא בשורה לארגון בדמות של יחידה שוברת שוויון המאגדת בתוכה יכולות רבות ואמצעים אשר יביאו את החיל והמשטרה לשיאים חדשים".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button