חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

ראש עיריית יהוד-מונוסון לשעבר מואשם בעבירות מס ומרמה

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית המשפט השלום בראשל"צ כתב אישום כנגד יוסי בן דוד, ראש עיריית יהוד-מונוסון לשעבר, בגין עבירת מרמה והפרת אמונים ועבירת מס. מרשות המסים נמסר כי כתב האישום הוגש באישורו של פרקליט המדינה שי ניצן, לאחר שנדחו טענותיו של בן דוד בהליך שימוע שנערך לו, על פי המלצת פרקליטות מיסוי וכלכלה.

לפי כתב האישום, במהלך השנים 2009- 2013, במסגרת תפקידו כראש עיריית יהוד וכיושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד-מונוסון, פעל בן דוד לקדם את ענייניו של חברו אליהו עזרא, קבלן בנייה בעיר, במסגרת פרויקט בניה במתחם מלון אוויה בעיר יהוד, זאת כשבין השניים שוררת תלות כלכלית מהותית.

כך, במסגרת פעולותיו של בן דוד בעסקת נדל"ן פרטית במרכז יהוד, הכוללת שני בתים ושתי חלקות מקרקעין המיועדות לבניה, העמיד עזרא לבקשת בן דוד ערבות בנקאית לפירעון חובת הלוואה בסך של כ- 2 מיליון ש"ח, שיועדה להשלמת קניית שני הבתים באותם מקרקעין לטובת בן דוד. בנוסף, חרף מגעים שונים של בן דוד עם בעלי הזכויות בקרקע לקניית שתי חלקות נוספות באותם מקרקעין המיועדות לבניה, נמכרו אותן חלקות בסופו של יום לעזרא בהתאם לתנאי המכירה שסוכמו עם בן דוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך נמכרו זכויותיו של עזרא במקרקעין לקרובי משפחתו של בן דוד, בתמורה לכ- 1,900,000 ש"ח. עד מועד הפתיחה בחקירה לא הועברו כל התשלומים המוסכמים בחוזה המכירה לעזרא.

על אף ניגוד העניינים שנבע מקשריו האישיים של בן דוד עם עזרא והתלות הכלכלית ששררה ביניהם על רקע עסקת המקרקעין, פעל בן דוד במסגרת תפקידו כראש העירייה לקידום ואישור פרויקט הבנייה במתחם מלון אוויה ביהוד בפני הועדות לתכנון ובנייה, מנהל מקרקעי ישראל, היועץ המשפטי לממשלה וגופים רשמיים נוספים, מבלי שדיווח על ניגוד העניינים המהותי לאף אחד מן הגורמים מולם פעל לקידום הפרויקט, ותוך פגיעה ממשית בטוהר המידות של עובדי הציבור, אמון הציבור בעובדי הציבור ותקינות פעולת המנהל.

כמו כן, במהלך הצהרת הון שהוגשה על ידו, לא הצהיר בן דוד לרשות המיסים על ארבעה נכסים שנמצאו בבעלותו, שהוא מיופה כוח בהם או משמש כנאמן בעניינם.

ראש עיריית יהוד-מונוסון לשעבר מואשם בעבירות מס ומרמה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח