בריאותחדשות הארץמבזקים

משמר החופים – גרסת מגן דוד אדום "הקהל הביע המון סקרנות"

זו השנה השישית בה עורכים צוותי מד"א בשיתוף עיריית נתניה פעילות הדרכה מיוחדת בחוף 'סירונית' בנתניה במטרה להעלות את המודעות להצלת חיים בחופים. אתמול (שני) נערכה הפעילות השנתית בחוף והועברו הדרכות בעברית ובצרפתית לטובת השוהים בחוף. "הקהל שמנה כמה מאות משתתפים, הביעו המון סקרנות, התלהבות ורצון ללמוד, במיוחד התיירים הצרפתים", סיפרה ליטל בוחבוט ממד"א שהדריכה בשפה הצרפתית

על מנת להמשיך ולעורר את המודעות לשמירה על חיי אדם גם בחופי הים העמוסים בימים אלה, ערכו אתמול כאמור צוותי מד"א הדרכה מיוחדת בחוף הים בנתניה. הפעילות התקיימה במסגרת שיתוף פעולה עם עיריית נתניה, וזו השנה השישית בה מתבצעת פעילות הדרכה מסוג זה בחוף "סירונית" בעיר.

במסגרת ההדרכה בוצעה הדמיית אירוע בו מציל חילץ טובע מהים באמצעות חסקה ובוצעו סדנאות ללימוד ותרגול החייאה לכל באי החוף, בשפה העברית והצרפתית ובמספר רב של עמדות תרגול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, במסגרת ההדרכה התקיימה תצוגת תכלית של רכבי ההצלה של מד"א בה השתתפו שלוש ניידות טיפול נמרץ ושלושה אופנועי מד"א.
התצוגה וההדרכה הועברו ללא תשלום לכל באי החוף, ועל כן נערכו גם בעברית וגם בצרפתית, לאור כמות התיירים הגבוהה מצרפת הפוקדת את חופי נתניה בימים אלה.

צילום: יקיר קרשביץ, תיעוד מבצעי מד"א

ליטל בוחבוט, בת שירות במגן דוד אדום הדריכה בשפה הצרפתית, תיארה: "בסיוע המצילים קראנו לעוברים והשבים לבוא לראות את התרגיל ולקחת חלק בהדרכה, וזכינו להיענות גדולה מאוד. בשלב הראשון בפעילות ביצע מציל הדמיית אירוע של הצלת טובע מהים והחייאתו ולאחר מכן התחלנו בהדגמת ההחייאה על בובות בה הוסברו פעולות ההחייאה בפירוט, שלב אחרי שלב, וכמובן ניתנה אפשרות לכל המשתתפים לתרגל החייאה ולקבל משוב. הפעילות הייתה מאוד מוצלחת, הקהל שמנה כמה מאות משתתפים הביע המון סקרנות, התלהבות ורצון ללמוד, במיוחד התיירים הצרפתים. הדרכות מסוג זה חשובות מאוד ובמקרים רבים הן יכולות להוות את ההבדל בין חיים ומוות."

ראש מנהלת החופים בעיריית נתניה, ציון שדה: "כמדי שנה, ערכנו את הפעילות החשובה הזו גם השנה. זו פעילות ברוכה ויעילה, ואנו רואים חשיבות רבה בהדרכת הציבור על פעולות החייאה ומתן עזרה ראשונה. חשוב שהציבור יקבל את הכלים להחייאה ויוכל לבצע פעולות ראשונות עד להגעת צוותי מד"א למקום".

צילום: דוברות מד"א

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מד"א שם לו למטרה לתת לכל אחד ואחת ידע בסיסי להחייאה והגשת עזרה ראשונה, שכן במצבי חירום כל דקה קובעת. לכן, אנחנו מבצעים במד"א הדרכות במתן עזרה ראשונה ובביצוע פעולות החייאה בסיסיות בכל מקום, אפילו בחוף הים. אני קורא לציבור הרחב לרחוץ רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות של שירותי ההצלה ולהימנע מסיכונים מיותרים. בכל צורך רפואי, ניתן להתקשר למד"א לקו החירום 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי'."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח