צרכנות

למי מתאים לעסוק במשאבי אנוש?

ניהול משאבי אנוש הוא מקצוע ייחודי שדורש שילוב בין ידע תיאורטי, יחסי אנוש מעולים ויכולת לגלות גמישות גם במצבי לחץ. במאמר הבא נסביר למי מתאים לעסוק בתחום ונבין למה בכלל שווה להתאמץ בשביל להשתלב בו

כל ארגון מודרני מבין שהעובד הוא המשאב החשוב ביותר. המשאב האנושי קובע את האופי של החברה, את הביצועים ואת המוניטין שלה. גיוס נכון של משאבי אנוש יכול להעניק לחברות קטנות יתרון מול ארגונים גדולים, ובמקרים מסוימים לעשות את ההבדל בין הצלחה וכישלון.

הגורם שאחראי על המשאב האנושי הוא כמובן מנהל משאבי אנוש. לרוב מדובר באיש מקצוע שמגיע עם רקע של לימודי משאבי אנוש ובאדם שכבר הוכיח את היכולת שלו בתפקידי משאבי אנוש קטנים יותר. עם זאת, הלימודים הם רק השלב הראשון בתהליך הכשרה ארוך שמתאים רק לאנשים עם כישורים מאוד ספציפיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה מאפיין מנהל משאבי אנוש מוצלח?

מנהל משאבי אנוש חייב קודם כל להחזיק בידע תיאורטי נרחב בשביל לדעת כיצד ליישם אותו בשוק העבודה המודרני. המנהל יכול להחליט כמה עובדים הארגון צריך ועל איזה תפקידים לוותר, אבל הוא יכול לעשות זאת רק אם הנימוקים שלו יתבססו על טיעונים משכנעים. הידע התיאורטי הוא זה שמאפשר למנהל משאבי אנוש לקבל החלטות מושכלות ולשרת את צרכי הארגון בטווח הקצר והארוך.

שנית, מנהל משאבי אנוש מוצלח חייב להיות בעל יחסי אנוש מעולים. זה אולי נשמע מובן מאליו, אך בפועל יש המון בוגרי לימודי משאבי אנוש שלא מוצאים את עצמם בתפקידי מפתח בגלל היעדר יחסי אנוש. בנוסף, יחסי אנוש הם כישרון מולד ולא משהו שאפשר לפתח תוך כדי עבודה.

מעבר לכך, מנהל משאבי אנוש אמור לדעת כיצד לספוג לחצים ולגלות במקרים מסוימים גמישות. צריך לזכור שהוא זה שמתנהל מול העובדים אבל במקביל גם מייצג את האינטרסים של המנהלים. לפיכך, הגמישות וההתמודדות עם לחצים הם חלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה שלו.

קרוב לשדרת הניהול: היתרונות של ניהול משאבי אנוש

בשוק העבודה המודרני יש למנהל משאבי אנוש יתרון ייחודי. הוא בדרך כלל הגורם הקרוב ביותר לשדרת הניהול והוא ממליץ על גיוס עובדים, פיטורים או שילוב פתרונות תעסוקה נוספים בארגון ובעסק. מנהל משאבי אנוש מעורב בכל החלטה שמתקבלת בארגון והוא גם זה שמייצג את העובדים. מחלקת משאבי אנוש למעשה מתווכת בין העובדים הזוטרים לבין המנהלים הבכירים, מה שמעניק לחבריה מעמד יוצא מגדר הרגיל ואפשרויות קידום נדירות.

לסיכום, שווה להתאמץ בשביל להשיג הכשרה של לימודי משאבי אנוש אך לא תמיד זה מספיק. כדאי לגלות יחסי אנוש מעולים בעיקר בשנים הראשונות של עיסוק במקצוע ולא לשכוח להישאר גמישים גם במצבי לחץ. התמורה שווה את ההשקעה והיא מבטיחה קריירה מתגמלת ומספקת.

Back to top button