חדשות הארץטיוליםמבזקים

300,000 אלף נופשים פקדו את חופי הכנרת במהלך חודש אוגוסט

במהלך חודש אוגוסט פקדו את 15 חופי איגוד ערים כנרת מאות אלפי נופשים כשתפוסות גבוהות במיוחד נרשמו מידי סוף שבוע בחופים השונים. במהלך אוגוסט האריכו ברשות הכנרת את שעות שירותי ההצלה עד השעה 19:00 וזאת על מנת לתת מענה לנופשים הרבים ולצמצם ככל שניתן מקרים של רחצה מעבר לשעות מתן שירותי ההצלה.

צילום: רשות הכינרת
צילום: רשות הכינרת

בנוסף, קיימו ברשות הכנרת זו השנה השלישית ברציפות את מבצע 'יצאת נקי יצאת חינם' בחופי האיגוד, כשבכל סוף שבוע, חוף אחר השתתף במבצע שנועד להעלות את המודעות לחשיבות השמירה על ניקיון חופי הכנרת.

צוותי ההסברה פעלו בחופים, חילקו שלוש שקיות ייעודיות לאיסוף אשפה- שקיות לבדלי סיגריות, שקית לבקבוקי פלסטיק ושקית לאשפה כללית. כל נופש שלקח חלק בפעילות והחזיר את השלושת השקיות מלאות נהנה מהחזר דמי החניה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המסבירנים מדווחים, כי השנה זכו להיענות גבוהה מצד הנופשים בחופים ומשפחות רבות נטלו חלק בפעילות מידי שבוע. בין היתר ציינו, כי לאחר השנתיים שעברו, הנופשים כבר מכירים את הפעילות לשמירה על ניקיון חופי הכנרת, מקורות המים ושמירה על איכות הסביבה.

צילום: רשות הכינרת

ליעד מנדל מנהריה, שלקח חלק בפעילות במהלך אוגוסט בחופי איגוד ערים כנרת סיפר: "חופי הכנרת הם מקום בילוי של כולנו, כל עם ישראל מגיע במהלך השנה לחופים ונהנה מהאגם. אני חושב ששמירה על ניקיון האגם חשובה מאוד ופעילות של ניקיון עם תמורה שתעודד את הנופשים לקום ולנקות סביבם, בהחלט עשויה לשנות את התנהגות הנופשים". רעייתו, בת חן מנדל הוסיפה: "זו יוזמה ברוכה שמסייעת לכולנו להיות פעילים יותר ומעוררת את הציבור לחשיבות השמירה על ניקיון הכנרת. בסופו של דבר אני בטוחה שלאחר הפעילות הזו, בפעם הבאה בטבע נדאג לאסוף את האשפה מראש בלי שום קשר לפעילות ניקיון ושוברי יציאה חינם מהחוף".

טל נחשון, ראש צוות הסברה ברשות הכנרת ציינה: "בעבר היינו צריכים להסביר מי ומה אנחנו עושים, היום הנופשים בכנרת כבר מודעים לפעילות, באים אלינו, על מנת שניתן להם שקיות לאיסוף האשפה ומשתפים מאוד פעולה. אין ספק שיש שינוי דרסטי בשמירה על ניקיון חופי הכנרת. זו עבודה שהיא גם שליחות וגאווה להיות חלק מהמהפכה הזו בחופי הכנרת".

צילום: רשות הכינרת

השנה החליטו ברשות הכנרת להרחיב את פעילות 'יצאת נקי יצאת חינם' גם לחג סוכות ובתאריך 5.10 יתקיים המבצע בחוף לבנון. בנוסף מציינים ברשות הכנרת, כי השנה הניקיון בכל חופי הכינרת נשמר לאורך העונה כולה!.

יעל סלע, מנהלת אגף חינוך וקהילה ברשות הכנרת מציינת, כי בתחילת דרכו של מבצע 'יצאת נקי' לא ציפו ברשות להיענות כל כך גדולה מהציבור: "בימים אלו מתקיימת השנה השלישית לפרויקט שהפך למסורת וסיפור הצלחה. ניתן לראות שיותר נופשים לוקחים חלק בפעילות, הנופשים מתגייסים בשמחה למבצע ומבחינתנו זו דרך יצירתית נוספת לחנך את הציבור לשמור על ניקיון חופי הכנרת. ביהדות אומרים 'מתוך שלא לשמה בא לשמה', כך שגם אם הציבור עושה את זה כרגע בשביל הצ'ופר והחניה בחינם, בסופו של דבר זה מחלחל והופך את הנופשים לכאלה השומרים על סביבתם נקייה יותר ואנחנו רואים את זה בפועל בחופים".

צילום: רשות הכינרת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח