חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

כתב אישום נגד המחבל שביצע את הפיגוע ביבנה, ניב שנפצע שוחרר מבי"ח

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד איסמעיל אבו עראם, בן 19 בהכפר יטא באזור חברון, שביצע את הפיגוע במרכול ביבנה בתחילת החודש, בו נפצע באורח קשה מאוד סגן מנהל הסניף ניב נחמיה. כתב האישום מייחס לאבו עראם כתב אישום בגין ניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הילה צור מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשם, שהתחזק מבחינה דתית, קיבל השראה ועידוד לקיים מצוות "ג'יהאד נגד הכיבוש היהודי- ישראלי". כחלק מהתחזקותו הדתית ביצע הנאשם "עומרה" במהלך חודש הרמדאן האחרון ושהה בסעודיה במשך כ-12 ימים. במטרה לקיים הלכה למעשה מצוות ג'יהאד, הנאשם החליט לרצוח יהודי ישראלי, באמצעות פיגוע דקירה בתוך שטחי מדינת ישראל.

זירת הפיגוע במרכול ביבנה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע במרכול ביבנה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

לשם ביצוע מעשה הטרור יצא הנאשם ב-2.8.17, מביתו אל תוך שטחי מדינת ישראל, ללא היתר חוקי לכך. הנאשם החליט לבצע את זממו באדם שמוכר לו כמעסיקו לשעבר, באמצעות סכין אותה ישיג ומיכל גז פלפל אותו הביא עמו. הנאשם הגיע בתחבורה ציבורית אל יבנה. משלא עלה בידו לאתר את מעסיקו לשעבר, החליט כי יבצע את הפיגוע כלפי קורבן אחר, באמצעות סכין אותה יגנוב מהמרכול הסמוך. לשם כך, נכנס אל המרכול, הגיע למעבר בו מוצגות סכינים למכירה, נטל לידיו סכין בעלת להב באורך 15 ס"מ והסליקה במכנסיו. בהמשך, פנה הנאשם לאתר קורבן, גבר יהודי. במהלך שיטוטיו בין מעברי המרכול איתר הנאשם את סגן מנהל סניף המרכול, בעודו מסדר מוצרים במעבר. הנאשם הוציא את הסכין מתוך מכנסיו, הסתער על הקורבן כשהוא מניף את הסכין ודקר אותו בצווארו, בחזהו, בבטנו ובראשו. בתגובה, וחרף פציעותיו הקשות, נאבק הקורבן בנאשם, תוך שהשליך לעברו כל חפץ שאיתר בסמוך אליו. במהלך המאבק נשברה הסכין ונשמטה מידיו של הנאשם. בשלב זה, הוא הוציא את מיכל גז הפלפל וכשהבחין כי הקורבן נס ממנו, ריסס באמצעות הגז את פניו של הקורבן ובהמשך ברח בריצה מן המרכול. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו לקורבן חבלות קשות והוא אושפז בבית החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תיעוד פיגוע הדקירה בסופרמרקט ביבנה

בעקבות זעקותיו של הקורבן, המהומה שהתרחשה במרכול ובריחתם של הנוכחים תוך זעקות "מחבל", רדפו אחרי הנאשם מספר עוברי אורח במטרה ללכוד אותו ולאחר מרדף קצר הצליחו ללכוד את הנאשם עד שהגיעו כוחות המשטרה למקום.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד צור כי: "משנה חומרה נמצא בעובדה כי המשיב, שוהה בלתי חוקי, עשה כל שלאל ידו במטרה להוציא את מעשה הטרור אל הפועל, הפגין קור רוח קיצוני במעשיו, כשהוא מתכנן את מעשה הטרור על כל שלביו ופרטיו, תוך הקפדה יתרה במניעת כל אפשרות לסכלם. אף קיומן של מצלמות אבטחה במרכול לא הניעוהו ממעשיו. בחירתו הקרה את קורבנותיו, שינוי זהות הקורבן לאחר שתכנונו המקורי לא יצא אל הפועל, והשימוש בגז הפלפל לאחר שהסכין נשמטה מידיו במטרה להשלים את משימתו ולהרוג את קורבנו, הכל מתוך מניע לאומני-גזעני מעידים כאלף עדים על נחישותו ומסוכנותו של המשיב."

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר את ניב נחמיה בבית החולים | צילום: קובי גדעון / לע"מ

אתמול הגיעה בשורה משמחת מבית החולים קפלן ברחובות, לשם הובהל ניב בניידת טיפול נמרץ לאחר הפיגוע כשהוא סובל מפציעות קשות מאוד. ניב שוחרר אחר הצהריים לביתו לאחר שיפור משמעותי במצבו.

ד"ר גיא לין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בקפלן שטיפל בניב יחד עם הצוות הרפואי, אמר כי הוא הגיע עם פציעות קשות מאוד ובסכנת חיים. "ניב עבר סדרת ניתוחים מורכבים והוא גיבור. הצלחנו יחד איתו להתגבר על קשיים ולהתקדם בצורה מדהימה. יש לו תהליך שיקום ארוך בפציעות ובסוף התהליך הוא יהיה בריא לגמרי".

אמו של ניב, הדסה, אמרה: "אנחנו מודים לבורא עולם ולצוות הרפואי הנפלא בקפלן שתמכו וטיפלו בניב במסירות נפש".

צילום: אפרת שררה, ביה"ח קפלן

עוד בנושא…

לצפייה בראיון עם ניב נחמיה עם שחרורו מבית החולים

ראש הממשלה ביקר בבית החולים את ניב נחמיה שנפצע בפיגוע ביבנה

ניב נחמיה שנפצע קשה בפיגוע ביבנה שב להכרה מלאה

מצבו של ניב שנפצע בפיגוע הדקירה ביבנה ממשיך להשתפר

צפו: כוחות צה"ל פעלו בכפר יטא ממנו יצא המחבל מהפיגוע ביבנה

תיעוד: אזרחים משתלטים על החשוד בדקירה בסופרמרקט ביבנה

בן 43 נדקר בסופרמרקט ביבנה, מצבו קשה

Back to top button