חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

חודש הרחמים והסליחות: בקשות למחיקת רישום פלילי יישקלו בכובד ראש

בפתח חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, מבקשים בבית הנשיא להזכיר לבעלי רישום פלילי ובמיוחד לחיילי צה"ל בעלי רישום פלילי, את האפשרות לפנות אל הנשיא בבקשה למחיקת הרישום.

לאחרונה העניק נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, חנינה למספר חיילים שמילאו את תפקידם באחריות ובמקצועיות בשירותם הצבאי, והחליט למחוק את המרשם הפלילי שלהם, ובכך לאפשר להם פתיחת דף חדש והשתלבות טובה יותר בשוק העבודה ובחברה. נשיא המדינה אמר כי "ישנה חשיבות גדולה ביכולת לאפשר פתיחת דף חדש לאזרחים הפועלים למען החברה בה הם חיים ולמען משפחתם כשמשקעי העבר מאחוריהם." עוד הדגיש כי "כאשר מדובר בצעירים שאישיותם טרם עוצבה, אפשרות זו הופכת משמעותית עוד יותר".

הנשיא נענה לשלוש בקשות למחיקת המרשם הפלילי של חיילים שביצעו עבירה לפני גיוסם לצה"ל, ואשר ביצעו שירות צבאי משמעותי כשלנגד עיניו המלצות מפקדיהם והמלצות הדרג המשפטי הצבאי. בשניים מהמקרים שירתו החיילים שירות קרבי וזכו לשבחים והמלצות ממפקדיהם על שירותם, ואחד מהם אף נבחר כמצטיין חטיבתי. נשיא המדינה החליט למחוק את המרשם הפלילי של חיילים אלו מתוך הערכה רבה לתרומתם לחברה ועל מנת לאפשר להם להשתלב בחיים האזרחיים ובשוק העבודה כראוי באופן ההולם את תהליך השיקום המרשים שעברו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה

הראשון, ביצע עבירה בגינה הוטלו עליו שעות שירות לתועלת הציבור. הוא מילא את חובו לציבור לשביעות רצון הממונים עליו, התגייס לחיל הנדסה קרבית, יצא לקורס מפקדים וביצע את תפקידו כמפקד ללא דופי ומבקש להמשיך ולשרת בצה"ל בשירות קבע.

השני, ביצע עבירה בגינה נדון, ללא הרשעה, והוטל עליו עונש של התחייבות וקנס. לנוכח ההליכים המשפטיים בעניינו, הוא קיבל פטור משירות צבאי אך נאבק להתגייס לצבא ומילא את תפקידו על הצד הטוב ביותר. הוא מעוניין להשתלב בשוק העבודה בחיים האזרחיים, ועל כן ביקש למחוק את רישומו הפלילי.

השלישי, ביצע עבירה בגינה נדון ללא הרשעה, והוטלו עליו צו מבחן, התחייבות, שירות לתועלת הציבור וקנס. הוא שירת בתפקיד קרבי בחיל השריון, ביצע את השירות הצבאי על הצד הטוב ביותר, ובמסגרת שירותו לקח חלק ב"צוק איתן".

בבית הנשיא מבקשים להדגיש כי לכל אדם ובפרט לחיילים לאחר שירות משמעותי, עומדת האפשרות להגשת בקשת חנינה למחיקת רישום פלילי. נשיא המדינה שוקל כל בקשה בכובד ראש ומעניק תשומת לב יתרה לצעירים בתחילת דרכם על מנת לאפשר להם לצאת לדרך חדשה ללא משקעי עבר. את הבקשה ניתן להגיש למחלקת החנינות בבית הנשיא ואם מדובר בחיילים, הרי שבאפשרותם לפנות גם באמצעות ועדת קח״ר בצבא.

Back to top button