מבזקיםצרכנות

נהיגה בשכרות – כל מה שחשוב לדעת

נהיגה בשכרות היא אחת העבירות החמורות ביותר בספר החוקים של ישראל, ואין ולו בית משפט אחד שיסכים להקל בעונש או לזכות נאשם כזה שהוכח כי נהג בשכרות. ההשלכות חמורות והון גוררות רישום פלילי, קנסות, שלילת רישיון ואף מאסר במקרה של עבירות חוזרות וגרימת תאונות. אם חלילה בזמן נהיגה בשכרות אתם פוגעים במישהו או ברכוש בזמן נהיגה כזאת, אפשר אפילו להגיע למאסר ולהרוס לעצמכם כל כך הרבה. כמובן שאסור לנהוג בשכרות אף פעם, אבל כאשר זה קורה ואתם נתפסים על ידי המשטרה, יש להתקשר מיד לעורך דין בהזדמנות הראשונה כדי לקבל הדרכה והנחיה מה לעשות. כל מה שתגידו וכל מה שתעשו משמעותיים ביותר, ובמיוחד הבדיקות שנערכות לכם.

 

מה לעשות כאשר אתם נתפסים על נהיגה בשכרות?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מכיוון שנהיגה בשכרות היא עבירה שאין בה הקלות בבית המשפט, זוהי הסיבה שבגללה יש כללי התנהגות והתנהלות ברגע שאתם נתפסים כאשר אתם נוהגים בשכרות. ראשית, דעו כי אמנם זכותכם לסרב כל סירוב להיבדק על ידי השוטרים ייחשב נגדכם בבית המשפט משום שתיחשדו אוטומטית כמי שניסה להסתיר את אחוז האלכוהול בדמו. כלומר, אשמים מראש במידה מסוימת. מצד שני, אנחנו יודעים שיש נסיבות שבהן המכשירים שמודדים אלכוהול אינם תקינים או שבגלל סיבות שונות לא נלקחים בחשבון נתונים מסוימים עליכם.

 

מה אומר החוק על נהיגה בשכרות?

לפי החוק אסור לעבור את רף האלכוהול של 240 מיקרוגרם לכל ליטר נשוף. אולם העבירה של נהיגה בשכרות נאכפת רק כאשר זה מגיע ל-290 מיקרוגרם. ההחלטה התקבלה לפי פסיקת בית המשפט בנוגע לקבילות בדיקת הינשוף כבר בשנת 2007, שהייתה במקור 400 מיקרוגרם אבל המדינה ערערה והערעור התקבל חלקית. הבדיקה של הינשוף היא בדיקה שמדי פעם מערערים עליה ועל קבילותה בגלל תקלות חוזרות ונשנות, ולכן הראיות שיתקבלו בזמן תפיסתכם בעבירת נהיגה בשכרות קריטיות. כך יוכל עורך הדין שמייצג אתכם נהל את תיק הראיות שלכם לטובתכם ולערער על מוצקות הבדיקה.

 

כתב אישום על עבירת שכרות

כתב אישום לא יבוטל לעולם בגלל כמות אלכוהול מינימלית שהתקבלה בתוצאות הבדיקה שנערכה לכם. לכן, אין טעם להתייחס לכך בשאננות. כתב אישום יוגש גם יוגש, ועדיף שמרגע זה ייצג אתכם עורך דין שמתמחה בדיני תעבורה כדי לא לחזור על טעויות שעשיתם כשחשבתם שאינכם שיכורים על פי הספר. התוצאה של זלזול זה היא כתב אישום שבסופו ממתינים לכם העונשים הבאים:

  • פסילת רישיון לשנתיים לפחות
  • קנס כספי נכבד
  • 10 נקודות
  • זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים
  • חזרה על טסט ותיאוריה

 

יש כמובן הבדל בין כתבי האישום בגלל כמות האלכוהול בדמכם, אולם אין סיכוי שתצאו ללא הרשעה אם הראיות מרשיעות עורכי דין מתמחים הם אלה שבודקים את הראיות ולכן הם גם היחידים שיכולים לחלץ אתכם מהרשעה.

Back to top button