חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

חטיבת גולני התייחדה עם זכרם של 1,471 חללים מקום המדינה

היום (רביעי) נערך טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת "גולני". הטקס נערך באתר ההנצחה ומוזיאון חטיבת "גולני" בצומת "גולני".

הטקס, אשר נערך בסימן יובל למלחמת ששת הימים וציון 20 שנים לזכר אסון המסוקים, התקיים במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקד עוצבת "געש", תת- אלוף יעקב בנג'ו, מפקד חטיבת "גולני", אלוף-משנה שלומי בינדר, המשפחות השכולות, מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה.

מקום המדינה ועד היום, במשך 69 שנים של פעילות הגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה, שכלה חטיבת "גולני" 1,471 חללים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט אמר בטקס: "כבכל שנה אנו מתייחדים איש איש בזיכרונותיו האישיים, אך עומדים כאן גם יחד, משפחת 'גולני'. בערב זה זיכרונות רבים מתלכדים לזיכרון לאומי כואב, על מי שהיו ואינם עוד.
משפחות יקרות, יקיריכן בחרו לשרת בחטיבת 'גולני' ועשו זאת בתחושת שליחות והכרה בהכרח להגן על מדינת ישראל, על אזרחיה ועל תושביה.
בכל שנה המפגש הזה מעלה בי זכרונות על רעים לנשק שהיו חלק בלתי נפרד משירותי הצבאי. חסרונם מלווה אותי ואותנו בכל עת. כפי שיקיריכן פעלו זה לצד זה, גם אנו בצה"ל נוסיף לעמוד לצידכן ולשלוח יד אחים מחבקת.
כממשיכי דרכם, נוסיף לעמוד כחומת מגן בצורה על משמר ישראל.
היום נזכיר ונזכור את לוחם החטיבה, סמל ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין זיכרונם לברכה, ואת יתר נעדרי צה"ל, ונמשיך לעשות ככל האפשר כדי להשיבם לגבולותינו.
צה"ל עומד לפני אתגרים רבים ובראשם ההתפתחויות בסוריה ולבנון וארגוני טרור המבקשים לפגוע פגיעה קשה בעורף הישראלי. לנוכח השינויים צה"ל פעל ופועל לשפר את המוכנות לכל תרחיש, ומפתח יכולות המציבות אותו ביתרון בולט על אויביו. מול כל העתיד לבוא אני סומך עליכם שתוסיפו להיערך בכל הכוח, וברגע האמת – תכריעו את האויב ותנצחו.
הערב בצל הזיכרון והמורשת המוכרים היטב ללוחמי 'גולני', אתם, דור ההווה של החטיבה, מצדיעים לדורות הלוחמים הרבים שלפניו. דמות הלוחם ורוח הקרב של חטיבת 'גולני' עוצבו וחושלו בכל מערכות ישראל, בקרבות קשים, עקובים מדם ומלאים בגבורת הלוחמים. אני רואה את הרוח הזאת מפעמת בקרבכם, ויודע כי דמותו של החייל עז הרוח והעיקש, הלוחם המקצועי והמסור שרגליו נטועות עמוק בקרקע, נותרה כשהייתה".

צילום: דובר צה"ל

מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה שלומי בינדר אמר:"כמדי שנה אנו מתכנסים כאן למרגלות קיר ההנצחה עליו חקוקים שמות נופלי החטיבה – מפקדים, לוחמים, חיילים וחיילות – מטובי בנינו ובנותינו, אחינו לנשק.
את הערב הקדשנו לאהבה שהייתה וממשיכה להיות לאלו שאינם. אהבת אם, אחים, משפחה, ילדים ובנות זוג. האהבה שנטעה את הדאגה בלב ושבגינה הלב נקרע ומנסה להתאחות.
משפחות יקרות, אתן הקרבתן את היקר לכן מכל ונושאות יום יום במחיר הכבד. גורלכן נשזר בגורל החטיבה מהרגע הנורא בו התבשרתן את אותה בשורת איוב. כולי תקווה כי שותפות גורל זו המלווה אותנו תמיד, יש בה לתת לכן ולו במעט, חוזק ורגעי נחמה.
מורשת הנופלים היא עבורנו מצפן, מחזקת את עוצמתנו ומהווה חלק חשוב בבסיסנו הערכי עליו נשענת יכולתנו המבצעית. ממורשת זו נשאב את תעצומות הנפש להתייצב מול כל אתגר. משפחות יקרות, חטיבת 'גולני' תמשיך לחבק ולעמוד איתן לצדכן".

צילום: דובר צה"ל
Back to top button