מבזקים

בית המשפט הרשיע את רוצח רינת רואס ז"ל בעיר אשדוד

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שני) את בילאל שאכר באונס וברצח רינת רואס ז"ל בשנת 2005 בעיר אשדוד. בתאריך 31/5/2005 סיימה רינת רואס ז"ל, צעירה כבת 20, את עבודתה בתל אביב ומנהלה הסיעה אותה לביתה באשדוד. המנהל הוריד אותה בצומת הסמוכה לביתה סמוך לשעה 23:00 ומרגע זה נעלמו עקבותיה. לאחר שמשפחתה וחבריה החלו בחיפושים אחריה, נמצאה גופתה, למחרת היום, כשהיא מוטלת מתחת לשיח באתר בניה הסמוך לביתה, ללא רוח חיים.

ממצאי החקירה העלו כי רינת עברה התעללות מינית קשה ובשלב כלשהו נחנקה למוות. הרופא המשפטי שבדק את גופתה של רינת נטל דגימות DNA מכמה אזורים בגופה.

הנאשם, תושב הכפר בועינה נוג'ידאת שבצפון, עבד באותה עת כפועל בניין באתר בניה באשדוד. המשטרה דגמה במסגרת חקירת האירוע מאות אנשים, לרבות פועלים שעבדו בסביבה, אך לא נמצאה התאמה. הנאשם, שנמלט מהאזור מיד לאחר האירוע, לא נדגם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנת 2014, בחלוף כ-9 שנים, נעצר הנאשם באקראי באזור קריית מלאכי בגין אירוע אלימות. דגימת ה-DNA שניטלה ממנו נמצאה מתאימה לשלוש הדגימות שנלקחו בשנת 2005 מגופתה של רינת ז"ל.

הנאשם הכחיש את המיוחס לו. תחילה הכחיש כי עבד אי פעם באשדוד אך בהמשך שינה גרסתו והודה כי עבד באשדוד בתקופות מסוימות, לרבות בעת הרלוונטית לאירוע הרצח.

הנאשם טען כי מעולם לא ראה את רינת אך מאידך לא סיפק כל הסבר להימצאות DNA שלו על גופה.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) באמצעות עו"ד טל אדיר כהן, אשר גם ניהלה את התיק בבית המשפט, הגישה בחודש 7/2014 כתב אישום כנגד הנאשם בגין רצח, אינוס ומעשה סדום.

הנאשם נעצר עד תום ההליכים. התיק נוהל עד תום בבית המשפט, כאשר לכל אורך הדרך כפר הנאשם במיוחס לו.

כאמור, היום קבע הרכב כבוד הנשיאה רויטל יפה-כ"ץ, פה אחד, כי הוא מרשיע את הנאשם בכל העבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

התיק נדחה לצורך טיעונים לעונש. את הנאשם ייצג עו"ד אביגדור פלדמן. בתום הדיון מסרה עו"ד טל אדיר כהן את הדברים הבאים:

"היום הרשיע ביהמ"ש את בילאל שאכר אשר באותו לילה טראגי במאי 2005 רצח ואנס באכזריות את רינת רואס. היום בחלוף 12 שנה אפשר לומר שיש לנו מעגל שסוף סוף נסגר.

העקבות שהרוצח הותיר אחריו, עקבות ה-DNA שלו, הם שהובילו לחשיפת זהותו ובסופו של יום ללכידתו והרשעתו ע"י ביהמ"ש. אין לנו אלא לקוות שהידיעה שהרוצח של ביתם ישב כל חייו בכלא, תיתן נחמה, אף אם נחמה פורתא למשפחת המנוחה".

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח