מבזקים

כתב אישום הוגש נגד מחבלת שניסתה לרצוח יהודים בירושלים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד פדווא חמאדה (29) בגין 2 עבירות של מעשה טרור של ניסיון לרצח והחזקת סכין.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חיים פס, במועד אינו ידוע גמלה בליבה של הנאשמת החלטה לבצע פיגוע חבלני בו תרצח אזרח ישראלי והיא תמות כ"שהידה". ב- 12.8.17 בשעה 11:00 לערך, העירה הנאשמת את בעלה, והודיעה לו כי אינה חשה בטוב וכי ברצונה ללכת לרופא המשפחה. בעלה של הנאשמת הזמין עבורה מונית. בהגיע המונית עלתה הנאשמת על המונית, כאשר היא נושאת בתיקה סכין עם להב באורך כ-12 ס"מ, בה הצטיידה לצורך מימוש תוכנית הרצח, וביקשה מנהג המונית כי יוריד אותה בשער שכם. בהגיעה לשער שכם ירדה הנאשמת מהמונית והחלה לצעוד לעבר תחנת האוטובוסים במקום. באותה שעה, עבר במקום המתלונן לאחר שחזר מתפילה בכותל. הנאשמת, במטרה להוציא אל הפועל את תוכנית הרצח, הוציאה את הסכין מתיקה, התקרבה למתלונן ותקפה אותו בהניפה את הסכין מלמעלה למטה, מספר פעמים, לעבר ראשו ופלג גופו העליון וזאת במטרה לרוצחו. המתלונן, בתנועה אינסטינקטיבית ועל מנת להתחמק מהסכין, הניף ידיו למעלה והתכופף. כתוצאה מכך, פגעה הסכין בידו השמאלית והמתלונן החל לברוח תוך כדי שהנאשמת רודפת אחריו והסכין בידה. לאחר מרדף של מספר מטרים עצרה הנאשמת וחזרה על עקבותיה, הרימה את תיקה שנפל, והמשיכה בריצה קלה.

באותה עת, עבר במקום מתלונן נוסף. הנאשמת, במטרה להוציא אל הפועל את תוכנית הרצח, התקדמה לכיוונו בריצה קלה, וכאשר חלף לידה, הניפה את הסכין לעבר ראשו ופלג גופו העליון, וזאת במטרה לרוצחו. המתלונן הנוסף, בתנועה אינסטינקטיבית,  גונן על ראשו באמצעות ידיו וכתוצאה מכך נחתך שני חתכים עמוקים בכף ידו השמאלית. המתלונן הנוסף, אשר באותה עת היה בעיצומה של הכשרה כמאבטח ברכבת הקלה, שלף את נשקו לעבר הנאשמת תוך שהוא צועק לעברה שתעצור ומזעיק את כוחות הביטחון. מספר אנשים שהיו במקום עצרו את הנאשמת, זרקו את הסכין מידה וצעקו לעבר המאבטח שלא יירה בנאשמת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתוצאה ממעשיה של הנאשמת, נגרם למתלונן חתך בידו השמאלית. למתלונן הנוסף נגרמו שני חתכים עמוקים בכף ידו השמאלית והוא פונה לבית החולים ונזקק לטיפול רפואי.

Back to top button