חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

השר קרא ללוחמים: "אין מקום לחלשים, המקום של הטרוריסט בקבר"

שר התקשורת איוב קרא נפגש היום (ראשון) עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בצומת תפוח, והשניים שוחחו יחד עם החיילים שירו אמש במחבל בצומת תפוח. "במזרח התיכון אין מקום לחלשים" אמר השר קרא לחיילים והוסיף "מאוד מעריך את מה שעשיתם אל תשימו לב לרעשי רקע. המקום של הטרוריסט בקבר". דגן אמר ללוחמים "עם ישראל עומד מאחוריכם".

שר התקשורת איוב קרא וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן עם החיילים בצומת תפוח
צילום: רועי חדי

על רקע ניסיון הפיגוע העלה ראש מועצת שומרון בפני השר את מצוקת התקשורת בכל הנוגע למכשירי המירס המשמשים את גורמי הביטחון בשטח והתריע בפניו בפני הקשיים הנגרמים מבעיות קליטה.

על פי הדיווחים של גורמי הביטחון בחודשיים האחרונים וככל הנראה בעקבות מכירת חברת מירס לחברת הוט מובייל הקליטה ירדה בכ 40%, דווקא באזורים המועדים לפורענות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "אנחנו מבקשים מהשר לקיים דיון דחוף בנושא ולמצוא פתרונות. מזה חודשיים אנחנו נתקלים במצב שבו גורמי בטחון לא מסוגלים לדווח על אירועים בגזרה ונתקלים בקשיים בדיווח בשל הבעיה המתמשכת הזו. אף שמדובר בחברה פרטית, אנחנו מבקשים מהרגולטור להפעיל את מלוא כובד משקלו מכיוון שמדובר בחיי אדם".

במהלך הסיור המקצועי נפגשו השר וראש מועצת שומרון עם החייל שירה במחבל אמש בצומת תפוח ובמפקד בשטח. השר אמר לחיילים: "במזרח התיכון אין מקום לחלשים. הקם להרגך השכם להורגו. מחבל זה מחבל זה מחבל אתה רואה דאעשיסטים בגיל 6 תופסים RPG ויורים. אז מה? אני אגיד לו חוקי היסוד של מדינת ישראל לא מאפשרים זאת? צריך חוקים מיוחדים שמתאימים להקצנה במזרח התיכון ולדכאת אותו ולגדוע אותו" השר גם חיזק את החייל היורה ובעקבות הערתו של ערד ניר בטוויטר אמר לחייל: " אל תעשה חשבון טרוריסט המקום שלו בקבר". ולחייל שנפצע בעקבות נסיון הפיגוע ונמצא כעת בבי"ח בילינסון אמר השר: אני שמח שאמא של המחבל בוכה ולא חלילה וחס מישהו יבכה בישראל אני מאוד מעריך מה שאתם עשיתם אל תשימו לב לרעשי רקע".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן חיזק גם הוא את החיילים ואמר: עם ישראל מאחוריכם עשיתם את התפקיד שלכם, מחבל שמגיע צריך לטפל בו. אנחנו כאן גם שר בממשלה וגם אני כראש מועצת שומרון אנחנו מאחוריכם".

בעקבות המפגש שכלל גם סיור בנופי נחמיה, מפגש עם העולים החדשים שהגיעו בשבועות האחרונים מצרפת לשומרון וביקור ביקב טורא הורה השר לקיים דיון דחוף בנושא הקליטה ביו"ש במשרדו ואמר: "אי אפשר להשאיר את כל האזור הזה ללא קליטה. אנחנו נעשה דיון דחוף בהקדם יש לנו כבר תשתית אנחנו רוצים ליישם הכי מהר שאפשר ולכוחות צה"ל לרות שיש כיסוי סלולרי מלא".

Back to top button