חדשות הארץמבזקים

האישה אולצה לישון במסדרון והגבר בחצר תחנת המשטרה

בני זוג שנעצרו בעיר העתיקה בירושלים בחשד שהתפללו סמוך להר הבית אולצו ללון לילה בתחנת המשטרה, הבעל בחצר והאישה על ספסל. ארגון חוננו הגיש תלונה והחוקר ייענש משמעתית . עו"ד מנשה יאדו "מנסיבות המקרה עולה ריח של התעללות נקמנות ופשע מצד השוטרים"

תלונה נוספת של ארגון חוננו על התנכלות והתעללות כנגד עצורים בירושלים נמצאה מוצדקת. לפני מספר חודשים נעצרו בני זוג מהשומרון לאחר שנטען שערכו סיבוב שערים סביב שערי הר הבית, התווכחו עם שוטרים וסירבו להציג תעודות זהות. לאחר החקירה בתחנת מרחב דוד הוחלט לעצור את בני הזוג למעצר ללילה, אולם בניגוד לדין ולנהלים לא הועברו בני הזוג לבית מעצר מוסדר, אלא הושארו לישון בלילה בתחנת המשטרה.

על פי התלונה שהוגשה על ידי עו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית של חוננו, האישה הושארה לישון על ספסל במסדרון במפלג החקירות, מסדרון פתוח לעוברים ושבים, גברים כנשים, וכך נאלצה להעביר את הלילה באופן משפיל, ללא חימום נאות, מיטה ושמיכה. בעקבות האירוע חלתה האישה ונעדרה למשך מספר ימים מהעבודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב בתלונה כי הבעל הוכרח להעביר את הלילה בחצר פתוחה בתחנת המשטרה, בקור הירושלמי וללא מיטה ושמיכה. למחרת שוחררו השניים ללא תנאי לאחר שבית המשפט דחה את בקשת המשטרה להרחיקם ל-15 יום מאזור הר הבית.
בתלונה שהוגשה ליחידת תלונות הציבור של המשטרה נכתב כי "השארת אדם למעצר לילה בתחנת משטרה מהווה פגיעה בזכויות", לתלונה צורפה החלטה של בית המשפט במקרה דומה. "אולם השארת אדם לישון בחצר פתוחה כל הלילה בלי שמיכה בקור הירושלמי של 5 מעלות זאת כבר התעללות לשמה! מדובר בסדיזם שהופעל כלפי מרשי תוך שימוש בכוח המשרה", הוסיף עו"ד יאדו.

בתגובה לתלונה כתב רס"מ תלונות ציבור של מחוז ירושלים כי העברתם של בני הזוג למתקן כליאה מסודר לצורך לינת לילה תואמה כנדרש, אולם ברגע האחרון ביטלו אנשי השב"ס את הגעתם, והחוקר שהיה במקום לא פעל כמצופה ולא הודיע לממונים עליו על ההתפתחויות. "אילו היה עושה כן, ייתכן והתוצאה היתה אחרת", כך נכתב בתגובת המשטרה.

עוד נכתב כי "ממצאי הבירור היה בהם כדי למצוא את התלונה מוצדקת" ועל רקע הדברים הוחלט בנקיטת צעדים משמעתיים כנגד החוקר. "אנו מבקשים להצר על האירוע, ופועלים במישורים שונים למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד" כך נכתב.

עו"ד מנשה יאדו מחוננו מסר "הקת"צ אישר את התלונה כי דובר במחדל ובליקוי אולם ממכלול נסיבות המקרה עולה ריח של התעללות נקמנות ופשע שנאה מצד השוטרים. יש מכל מקום לברך על ההחלטה ולקוות כי יהא בה כדי להזכיר לשוטרים את רסן החוק, ולאותת לממונים עליהם אודות הנעשה תחת מוטת אחריותם. בכוונתנו להגיש תביעת פיצויים בגין הפגיעות בגוף ובכבוד של העצורים."

אילוסטרציה | קרדיט: pixabay
Back to top button