בריאותחדשות הארץמבזקים

תכנן לעשות מצווה גדולה ולתרום כליה וגילה שהוא סובל ממחלת לב

ישראל אלידע תכנן לעשות מצווה גדולה ולתרום כליה. כשניגש לבדיקה האחרונה, אקו לב, התגלה לפתע שהוא סובל ממחלת לב ועלול לחטוף התקף לב חריף. ישראל הגיע במהירות למערך הקרדיו – וסקולארי של המרכז הרפואי פדה-פוריה, שם צונתר באותו יום.

ישראל אלידע, בן 61 מקצרין החליט לעשות מעשה אלטרואיסטי ולתרום כליה לחולה שזקוק לה ובכך להציל חיים של אדם אחר. הוא פנה לעמותת "מתנת חיים" ולפי הנוהל החל בשורת בדיקות רפואיות "אמרתי לעצמי זה המעט שאני יכול לעשות, לסייע לאנשים שכל כך זקוקים לתרומת כליה כדי לחיות" ואז… אחרי שעבר את כל הבדיקות ישראל נשלח לבדיקה האחרונה- א.ק.ג במאמץ . בהיותו ספורטאי פעיל, הוא הניח שיעבור את הבדיקה וימשיך הלאה לעבר הניתוח הנדרש להוצאת הכליה. "בבדיקת אקו לב התעורר חשד למחלת לב בעורקים הכליליים. רופא המשפחה שלי, פרופ' ירון דגן, שלח אותי לבדיקת סי.טי לב . כשהגיעו תוצאות הבדיקה הזו היינו בחופשה בירושלים, פרופ' דגן התקשר אלי ואמר לי להגיע מיד לצנתור בפוריה".

ביום ראשון שעבר ישראל אלידע , אושפז במחלקה הקרדיולוגית. ד"ר פביו קוזניץ, מנהל יחידת הצנתורים במערך הקרדיו-וסקולארי של המרכז הרפואי פדה- פוריה מסביר, "קיבלנו את ישראל לאשפוז דחוף , באותו יום ביצענו צנתור שבו התגלתה מחלה כלילית חמורה בשני העורקים. באותה פעולה בצענו פתיחה של העורקים הסתומים והתקנת סטנט" . למחרת ישראל כבר הרגיש מצוין, כולו חיוכים ביקש להעביר את תודתו לפרופ' דגן שדאג להפנות אותו לצנתור דחוף ותודה מיוחדת לד"ר קוזניץ ולכל הצוות במחלקה הקרדיולוגית על הטיפול המקצועי והמסור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר קוזניץ מסכם, "מה שחשוב להבין זה שישראל לא סבל מבעיות או כאבים, הוא הרגיש טוב! אם הוא לא היה מתחיל תהליך של תרומת כליה, הוא לא היה ניגש לבצע את הבדיקות ואז לא היו עולים על הבעיה. בזכות החסד שהוא רצה לעשות התגלתה המחלה ויכולנו לטפל בה במהירות וחייו ניצלו! הוא היה ללא ספק בסכנה להתקף לב חריף".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי, פדה- פוריה
Back to top button