חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

"אין מישהו שמסוגל להביס את צה"ל – לא איראן, לא עזה ולא לבנון"

שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף הבוקר (רביעי) בטקס חנוכת בסיס האימונים החטיבתי החדש למערך הגנת הגבולות בבית הספר לאיסוף קרבי בסיירים. במהלך הטקס נשא שר הביטחון דברים בפני חיילי ומפקדי הבסיס, וצפה בתצוגת יכולות של אמצעי הלחימה והלוחמים והלוחמות. אל שר הביטחון התלוו בטקס מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק, קצין איסוף ראשי, תת-אלוף מרדכי כהנא ומפקד בית הספר לאיסוף קרבי, אלוף משנה איל רוסו.

צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

במהלך הטקס אמר שר הביטחון ליברמן: "המסר העיקרי הוא שצה"ל נמצא בתנופת פיתוח וטיפוח: פיתוח תשתיות וטיפוח הלוחמים והלוחמות. אני אישית מאמין שבסופו של דבר מה שמכריע, זו איכות האדם, איכות הלוחם, לא רק הציוד המתקדם, לא רק המחסנים, התחמושת, אלא קודם כל אותה מוטיבציה של הלוחם. אותה הבנה של המשימה, וההכרה בכך שהממונים והמפקדים עושים הכול על מנת לייצר תנאים מיטיבים עבור כל לוחם ולוחמת.

"אני חושב שמה שאנחנו רואים כאן במתקן הזה, זו המחשה של אותו רצון להטיב עם הלוחמים במסגרת כל המגבלות שקיימות, ותמיד, מה לעשות, תקציב חסר. ולמרות המגבלות והאתגרים, ולמרות התקציבים החסרים, אנחנו החלטנו שהנושא של הטיפוח ויצירת התנאים הטובים זה חלק מחיזוק הצבא, ואותה היכולת להתמודד עם האתגרים המורכבים שאנו באמת צופים כל יום, וכל יום לצערי האתגרים האלה מתרבים וגדלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

"כל מה שקורה בבא"ח הזה, ונאמר לפניי שהושקעו עד עכשיו כ-60 מיליון שקל – זה עוד לא הכול. השלמנו מרפאה, חדר אוכל קבע, יש פה עוד שלב ב' שישקיעו פה עוד כ-40 מיליון שקל, וצריך להגיד באמת מילה טובה לאגף הבינוי של צה"ל ושל משרד הביטחון, שעשו את עבודה פה בזמן הקצר ביותר ובצורה הטובה ביותר.

"אני מסתכל על כל השינויים שאנחנו התחלנו בשנה האחרונה, כולל תכנון ובניית בא"חים חדשים עבור הנח"ל וגבעתי. פרויקט ענק שרק בתכנון השקענו כ-50 מיליון שקל. אני מקווה שאנחנו נסיים את שלב התכנון עד יולי 2018 ואחר כך, בשלוש שנים, נבנה בא"חים חדשים לגמרי. מדובר בהשקעה אדירה של כ-180 מיליון דולר מסיוע דולרי, וכ-123 מיליון שקל של הצבא מהתקציב השקלי, שהושקעו בשני הבא"חים האלה. התחלנו גם בגיבוש הקונספט של מל"י בצאלים, שהוא המתקן החשוב ביותר לאימון הצבא ומערך המילואים. מדובר בפרויקט ענק שאנחנו נסיים עד סוף השנה את גיבוש הקונספט שלו. פרויקט שכנראה נשלים במהלך התר"ש הבא, בהשקעה כ-2 מיליארד שקל. הדברים האלה, בסופו של דבר, יכינו את הלוחמים שלנו הרבה יותר טוב לאותם אירועים שנצפה או שנקווה שלא נצטרך לעבור. אבל במציאות של המזרח התיכון אתה חייב להיות ערוך ומוכן בצורה הטובה ביותר בכל רגע נתון. לכן הבא"חים, מל"י, הבא"ח כאן, כל אלו נועדים גם לאפשר ללוחמים להתכונן טוב יותר, וגם בהחלט לאפשר בזמן שמחוץ ללחימה, מחוץ לאימונים, להרגיש כמעט בבית.

צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

"יש עוד נקודה שאי אפשר להתעלם ממנה, ולצערי גם הבוקר שמעתי שיש סביב זה ויכוח ואני רוצה להדגיש את זה בצורה הכי ברורה: צה"ל לא מקדם שום אג'נדה, לא פמיניסטית ולא שוביניסטית. צה"ל צמוד לאג'נדה אחת ויחידה, ביטחון ישראל. לכן השיקולים הם שיקולים מבצעיים. השיקול המבצעי הוא מעל הכול. אותם הגדודים שיעברו פה הכשרה הוכיחו את עצמם בהגנה על הגבולות, ורק הניסיון המצטבר וההוכחה בפועל של היכולת לעשות עבודה בצורה הטובה ביותר, זה מה שמביא אותנו להחלטה להמשיך ולטפח ולחזק את מערך הגנת הגבולות. לכן יש גם עלייה של 350 השיקול הוא ביטחוני ומבצעי, אין לצה"ל שום אג'נדה אחרת. גם ביחידות האחרות וגם בעתיד זה יהיה הקו המנחה וזה לא קו חדש. תמיד עם ישראל הצטיין בלוחמות שלו ואני יכול להתחיל מדבורה הנביאה, שרה גיבורת ניל"י, חנה סנש וכל הלוחמות שחירפו את נפשן בהגנה, באצ"ל, תמיד זה ליווה את המאבק של עם ישראל על חירותו. לכן כל ניסיון להציג מצג שווא שאנחנו הופכים את היוצרות והיום צה"ל מנסה לשנות את פניו או להיות אופנתי, זה פשוט לא נכון.

"אנחנו ממשיכים את מסורת ההגנה על המולדת, ואני מקווה שתעשו את העבודה הכי טובה, שלא נצטרך ללכת באמת למבחן המלחמה וכל אלו שכל יום מופיעים בכלי התקשורת מסביבנו, באיראן, בלבנון, ברצועת עזה וגם במקומות אחרים, צריכים להיות מודעים שאין מישהו שמסוגל להתמודד עם צה"ל. צה"ל במתכונתו ובמוכנות שלו היום מסוגל להביס את כל האויבים, כולם ביחד וכל אחד לחוד, ונקווה כולנו ביחד שלא נגיע לזה. תודה רבה ושיהיה לכם בהצלחה".

צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

קצין איסוף ראשי, תת-אלוף מרדכי כהנא, אמר: "לקחי המלחמה האחרונים והמציאות המשתנה, לימדו אותנו כי חובה עלינו להשקיע מאמצים ולשפר את הגנת הגבולות. בשנה האחרונה מאז הוקם המערך, ביצענו תהליך איבחון ולמידה משמעותית, ממנו עלה כי גישתנו לגבולות צריכה להיות גישה אחרת. לוחמי ולוחמות חי"ר הגבולות – אתם תהיו הראשונים לפגוש אויב ואנו סומכים עליכם כי תהיו גם האחרונים שפוגשים את האויב. בידכם לקבוע כיצד יסתיים מפגש זה. הלוחמנות, החתירה למגע וביצוע המשימה במלואה הם שיאפשרו סיום אירוע מתפרץ בגבולות בזמן קצר ובמינימום נפגעים. רצינותכם להכשרה ולמשימה היא שתגן על אזרחי מדינת ישראל בבתיהם. כולנו תפילה ותקווה, כי בעתיד הקרוב נזכה לגבולות של שלום ולא נזדקק למתקן משובח זה. אולם עד אז, נמשיך ונעשה את הטוב ביותר ונכריע כל אויב".

צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון
Back to top button