מבזקיםפוליטי / מדיני

"מענקי התמדה של עד 75 אלף ש"ח לקציני המבחן"

במסגרת הרפורמה שמוביל שר העבודה והרווחה חיים כץ לשיפור תנאי ההעסקה של העובדים במשרדו, החל מה-1 בספטמבר ייתן מענק התמדה לכל קצין מבחן העובד במשרה מלאה וטרם מלאו לו חמש שנות ותק, בגובה של 10,000 ₪ (ברוטו) מדי שנה על כל שנת ותק שישלים וזאת למשך חמש שנים, כך הודיע הבוקר (שלישי) שר העבודה והרווחה חיים כץ לקציני המבחן במשרדו.

עובדים ותיקים שכבר השלימו חמש שנות העסקה, יזכו עם התחייבות להשלמת שלוש שנות עבודה נוספות במענק של 25,000 ₪ (ברוטו). המענק האחרון יוצע גם לקציני מבחן חדשים (בעלי פחות מחמש שנות ותק) וכך קצין מבחן המתחיל לעבוד היום במשרד, אשר יתמיד בעבודה במשך שמונה שנים מהיום, יזכה במענקי התמדה בשווי כולל של כ-75,000 ₪. זאת במטרה לעצור את תופעת הדלת המסתובבת שמאפיינת את המקצוע, אשר הוותק הממוצע בו עומד כיום במשרד על כשנתיים בלבד וזאת לאחר תהליך ממושך של גיוס וקליטה, הכוללים: פרסום מכרזים, ביצוע מבחנים פסיכוטכניים, התמודדות במרכזי הערכה וועדות קבלה, תהליך הכשרה וכו'. כך למשל במחוז תל אביב והמרכז, מקרב כ-240 עובדים בתקני קציני מבחן כשליש מהעובדים (כ-80) עוזבים מדי שנה את התפקיד.

כמו כן, החל מה-1 בספטמבר כל קצין מבחן חדש יתקבל לעבודה בדרגה ז' גם ללא ניסיון תעסוקתי (ולא בדרגה ט', שתי דרגות נמוך מכך) ודרגתם של כל קציני המבחן העובדים כיום במשרד בדרגות ט' ו-ח' תשודרג לדרגה ז'. אף שהשינוי לא יורגש בשכר שיוסיף לעמוד על כ-6,000 ₪ בחודש (בשל מבנה השכר בשרות המדינה לפיו ניתן להעסיק עובד בשכר בסיס ששוויו פחות משכר מינימום ולקבל השלמות לשכר מינימום ועליהן תוספות) הוא יעלה את נקודת הפתיחה בדירוג של קציני מבחן והם יזכו להעלאה מורגשת בשכר מיד עם עליה ראשונה בדרגה. כמו כן תוקן עיוות שגרם לכך שקציני מבחן בתפקידי מנהלי נפות הועסקו עד כה בדרגה נמוכה מהמפקחים הכפופים להם, וכעת יושוו הדרגות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שר הרווחה, חיים כץ

עוד הודיע השר כץ כי גייס הקצאה של תקני רכב לכ-70% מקציני המבחן, שעד כה נאלצו לנסוע ברכבם הפרטי ולממן את הוצאות הנסיעה בעצמם מהמשכורת הדלה. יש לציין כי מתוקף תפקידם נדרשים קציני המבחן להתנייד להופעות בבתי משפט, להגיע לבתי מעצר, לערוך ביקורי בית ולפקח על מסגרות.

קציני המבחן עוסקים בטיפול ושיקום של נוער ומבוגרים עוברי חוק וכן בהגשת תסקירים לבתי המשפט ובכך מסייעים לרשויות החוק בקבלת החלטות שיפוטיות. במסגרת תפקידם נאלצים להתמודד עם עומס עבודה רב, אשר התגבר בשנים האחרונות עקב הקושי של רבים מעמיתיהם להתמיד לאורך זמן בעבודה בתפקיד. אף שמרביתם בוגרי תואר שני, שכרם נמוך והם כמעט ולא זוכים לתנאים נילווים לשכר הנהוגים בשרות המדינה.

בתוך כך הודיעה יו"ר ועד עובדים הגברת מזל גולן כי המשרד יפעיל בעצמו שאטלים (שרות היסעים) מהתחנה המרכזית ת"א ומתחנת רכבת ההגנה אל בניין המשרדים החדש בדרך קיבוץ גלויות, אשר ניצב מעל תחנת דלק כאי בלב דרך ראשית סואנת באזור תעשייתי עם תחבורה ציבורית דלה ביותר, וזאת לרווחת הפונים למשרד, בהם: נערים/ות שמגיעים על פי צו בימ"ש לשרות מבחן לנוער ועוברי עבירות לשרותי מבחן מבוגרים, נכים ומוגבלים המגיעים לועדות השמה, קשישים ועוד'. לפיכך עובדי המשרד יוכלו סופסוף לעבור מהבניין הישן (מימי המנדט הבריטי) המוזנח והמתפורר בשדרות ירושלים ביפו – אשר היה ממוקם באזור מסחרי מרכזי ונגיש שאפשר לציבור להגיע בתחבורה ציבורית למקום מכל רחבי גוש דן – לבניין החדש בדרך קיבוץ גלויות. כמו כן הודיעה הגברת גולן כי לאחר שנתגלו פערים משמעותיים בשיפוי שקיבלו עובדי מס הכנסה שעברו למבנה בדרך קיבוץ גלויות, בהשוואה לזה שהוצע לעובדי משרד העבודה והרווחה, הושג עם האוצר סיכום לפיו ישוו התנאים ועובדי המשרד לא יקופחו לעומת עובדי רשות המיסים.

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר "לצערי העובדים שמסייעים לאוכלוסיות החלשות ביותר הם אלו שקופחו במשך השנים בשכר ובתנאי העסקה. מאז כניסתי לתפקיד אני פועל לתיקון העוול על מנת להביא תגמול ראוי לעובדים שעושים מלאכת קודש ומסייעים לצמצם פערים בחברה הישראלית. נמשיך ונפעל לשיפור רווחתם".

יו"ר ועד העובדים מזל גולן אמרה: "אני מברכת את השר על ההישגים המרשימים שהביאו לשיפור תנאי ההעסקה של קציני המבחן. ועד העובדים הציג לשר עם כניסתו לתפקיד את הפערים העצומים הקיימים בתנאי ההעסקה והשכר בין עובדי משרד הרווחה לבין עובדי משרדי הממשלה האחרים. אנו מודים לשר על כך שהחליט לשים במרכז את טיפוח ההון האנושי למען מתן השירות הטוב ביותר לאוכלוסייה. לראשונה בתולדות המשרד זוכים העובדים להכרה בחשיבות עבודותם ולשיפור בתנאי העסקתם. אני קוראת לשר להמשיך ולהיאבק למען הסדרת תנאי עבודתם של כלל עובדי המשרד האמונים על הטיפול במצוקות החברתיות של אזרחי המדינה ומופקדים על חוסנה החברתי".

Back to top button