חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

הממשלה אישרה הוצאת צווי ריתוק לעובדי הכור בדימונה

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) פה אחד את בקשת ראש הוועדה לאנרגיה אטומית (וא"א) להתקין תקנות שעת חירום שיאפשרו הוצאת צווי ריתוק לעובדים בקמ"ג, שנוקטים בעיצומים המשבשים פעילות חיונית לאינטרסים של מדינת ישראל. העיצומים הוכרזו לפני כשלושה חודשים ע"י ארגון סגל המחקר הביטחוני. עקב העיצומים שובשה העבודה השוטפת, נדחו יעדים ונפגעו פרויקטים חיוניים.

ההחלטה להוצאת צווי ריתוק התקבלה מאחר והעיצומים הגיעו לשלב שבו יש סיכון מיידי לאינטרסים חיוניים למדינה. הצווים יוצאו באופן מידתי ומצומצם לתקופה של שלושה חודשים בלבד, ל- 50 עובדים לכל היותר שפעילותם נדרשת לצורך מניעת נזק ממשי וכבד לאינטרסים החיוניים של המדינה.

ראש הוא"א, זאב שניר, אמר בישיבת הממשלה כי עובדי המחקר הם מסורים ומקצועיים ופעילותם חיונית לוועדה ולמדינת ישראל. עם זאת, ארגון סגל המחקר הביטחוני הציג תביעות כספיות שאין להן הצדקה ואין יכולת להיענות להן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הוועדה עדכן שהמו"מ עם ארגון סגל המחקר מתנהל באינטנסיביות בשיתוף עם משרד האוצר ונציבות שירות המדינה, עד כה ללא תוצאות ממשיות. גם הצעת המדינה ליישוב הסכסוך באמצעות מנגנון גישור או בוררות נדחתה ע"י הארגון.

אילוסטרציה | קרדיט: pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח