מבזקיםצבא וביטחון

ישראל לקראת עימות עם חמאס? "המכשול מול רצועת עזה בנה ייבנה"

בעקבות איום המנהרות מרצועת עזה, בצה"ל החלו בפעולות לבניית מכשול אשר ימנע ולמעשה יסכל לחלוטין איום זה. השבוע (רביעי) אמר אלוף פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר בתדרוך לכתבים בגבול רצועת עזה כי "המכשול מול רצועת עזה בנה ייבנה, גם במחיר של מערכה, מוצדקת מבחינתנו, מול החמאס".

אלוף הפיקוד הוסיף כי האצת הקמת המכשול החדש נגד המנהרות מעבירה את הכדור למגרש של חמאס. "אנחנו לא אדישים ופוגעים ביכולות חמאס מבלי להוביל להסלמה, כפי שעשינו שלשום בלילה ובפעולות אחרות" אמר זמיר בהתייחסו לתקיפת חיל האוויר לאחר ירי הרקטה שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון, "חמאס מורתע ומרוסן ועושה הכול כדי להימנע מהסלמה. אבל חמאס משקיע בהתעצמות לקראת המערכה הבאה. הערכת המצב יכולה להשתנות בכל רגע, ואנו פועלים לשימור הרגיעה, חיזוק ההרתעה ובעיקר לשיפור המוכנות למלחמה".

אלוף הפיקוד ציין בתדריך כי חפירת המנהרות שחמאס מבצעת לא הופסקה לרגע מאז מבצע צוק איתן בשנת 2017. בידי צה"ל מידע מודיעיני לפיו שני פירי מנהרות לחימה נחפרו בשנתיים האחרונות משטח צפון רצועת עזה לישראל, כקילומטר מהגבול. שתי המנהרות נחפרו מתחת לבתי מגורים בהם מתגוררות משפחות עם ילדיהם. אחד המבנים הוא בן שש קומות והשני צמוד למסגד, שניהם ממוקמים בסמוך לבית לאהיא ומחנה הפליטים שאטי הנמצאים בקו אווירי כקילומטר מהיישוב נתיב העשרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

לפי נתוני צה"ל מתחת למבנה בן שש הקומות ישנו חניון המחובר לפיר כניסה לרשת מנהרות של חמאס. הפיר השני אותר מתחת לביתו של פעיל חמאס, עמאר חאמד אשר מתגורר עם משפחתו, אביו, אחיו, אשתו וחמשת ילדיו. אלוף זמיר הזהיר כי "כל מי שנמצא במבנים אלה מסכן את עצמו וילדיו ומבחינת צה"ל כל מבנה כזה הינו מטרה צבאית לגיטימית" אלוף זמיר הוסיף ואמר כי במלחמה הבאה מנהרות אלה יהפכו למלכודות מוות.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

בימים האחרונים נכנס צה"ל להאצת תהליך בניית המכשול הנקרא בצבא הקיר הסלארי, או הקב"א (קיר בטון אינדוקטיבי). במקום עבודות המכשול הוקמו מספר מפעלי בטון בכדי לספק את הכמויות העצומות שידרשו לבניית המכשול. כרגע פועלים לאורך גדר גבול רצועת עזה עשרה צוותים ובהמשך לקראת חודש נובמבר יתווספו צוותים נוספים וזאת בכדי להספיק ולסיים את הבנייה עד סוף שנת 2018.

העבודות מתבצעות שישה ימים בשבוע 24 שעות ביממה, בצה"ל מציינים כי זהו המבחן של חמאס. בכירי הארגון יודעים כי עם סיום העבודות לבניית המכשול , תם עידן המנהרות ובכך הוא מאבד את הנכס האסטרטגי שלו. במקרה שבחמאס יחליטו לשבש את מהלך העבודות לא יהיה מנוס ובצה"ל הבהירו כי צעד כזה יוביל למערכה חדשה מול חמאס ועימות צבאי חריף מצד ישראל. בשל החשש מפעולה כזו של חמאס עובה מערך ההגנה סביב העבודות וכוחות נוספים מאבטחים את הפעילות במקום.

בצה"ל מיהרו להגיב ואתמול אמר בכיר בארגון כי "מדובר בהכרזת מלחמה. כניסת כוחות צבא לשטח רצועת עזה בכדי לבצע את העבודות הינה פלישה צבאית ותגובת חמאס תהיה בהתאם. לא נשב בחיבוק ידיים מנגד ונגיב בעצמה שישראל עדיין לא מכירה. לא נאפשר לכיבוש לממש את מזימותיו ופשעיו כנגד העם הפלסטיני בעזה. נמנע בכל אמצעי את העבודות להקמת המכשול" אמר הבכיר.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח